וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת היום: עונש מוות לרוצחים בישראל?

רצח משפחת אושרנקו, ומקרי הרצח הרבים בתקופה האחרונה, העלו את הצורך בהגברת ההרתעה, וכבר עולות הקריאות להחיל עונש מוות בישראל. האם זה אכן הפיתרון?

רצח משפחת אושרנקו מראשון לציון, שנסיבותיו התפרסמו אתמול (שני) עורר זעזוע בציבור הישראלי. החשוד בביצוע הרצח, דמיאן קרליק סיפר בחקירתו כיצד ביצע את רצח המשפחה כולה, ותיאר בפירוט כיצד רצח את ילדי המשפחה. בעקבות הרצח, תונח היום הצעת חוק לפיה יוטל עונש מוות על רוצחי ילדים עד גיל 13. "לאור פענוח הטבח של משפחת אושרנקו, מטרת ההצעה למנוע הישנות מקרים כדוגמת דמיאן קרליק, הרוצחים תינוקות וילדים בקלות 'רק מפני שהם מזכירים להם את האבא שלהם'", נכתב בהצעת החוק.

עונש מוות (מלבד לפושעים נאציים) הונהג בישראל עד לשנת 1954, ויושם פעם אחת בלבד: בשנת 1948 הוצא להורג מאיר טוביאנסקי, קצין צה"ל שהואשם בריגול במהלך מלחמת העצמאות. טוביאנסקי הועמד בפני בית דין שדה צה"לי, הורשע והוצא להורג. שנה לאחר מכן הקים ראש הממשלה דוד בן גוריון ועדת חקירה שטיהרה את שמו של טוביאנסקי.

בעקבות רצח משפחת אושרנקו וריבוי מקרי הרצח שאירעו לאחרונה עולה השאלה האם יש להחזיר את עונש המוות לישראל? מצד אחד, עונש מוות הוא עונש בלתי הפיך, שאינו מונהג במדינות מערביות רבות בשל כך. מצד שני, כיצד תרתיע המדינה מפני ביצוע מעשי רצח? האם אדם שנוטל חיים זכאי לחיים, או שמא זכותה של החברה ללכת אחר הנוהג "עין תחת עין"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully