וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש לדון בדו"ח גולדסטון במועצת הביטחון"

נציגים ממדינות ערביות הפיצו הצעה הקוראת לאסיפה הכללית של האו"ם לדרוש ממזכ"ל האו"ם באן קי מון להביא את דו"ח גולדסטון לדיון במועצת הביטחון. הדיון במסקנות הדו"ח ייערך מחר

נציגי מדינות ערב באו"ם הפיצו אמש הצעה לפיה על האסיפה הכללית של האו"ם לדרוש מהמזכ"ל, באן קי מון, להביא את דו"ח גולדסטון לדיון לפני מועצת הביטחון של האו"ם, כך דיווחו הלילה (שלישי) סוכנויות הידיעות.

בפגישה מיוחדת של 192 נציגי המדינות החברות באו"ם שתיערך ביום רביעי הקרוב יידונו מסקנותיו של דו"ח גולדסטון המאשים את ישראל והפלסטינים בביצוע פשעי מלחמה במהלך מבצע עופרת יצוקה.

הצעתם של נציגי מדינות ערב דורשת מאסיפת האו"ם לדרוש ממזכ"ל האו"ם באן קי מון להעביר את הדו"ח למועצת הביטחון. ההצעה אף דורשת מישראל והפלסטינים להענות להמלצות הדו"ח ולפתוח בחקירת מסקנות הדו"ח על פשעי המלחמה שבוצעו לכאורה.

הטיוטה אף קוראת למזכ"ל האו"ם לדווח חזרה לאסיפה הכללית תוך שלושה חודשים על התקדמות הפקת הלקחים הן בישראל והן ברשות הפלסטינית.

דיפלומטים ערבים ומערביים אמרו כי הם סבורים כי רוב המדינות יצביעו לטובת ההצעה הערבית. עם זאת, פתחו נציגים ערבים בניסיונות לשכנע מעצמות מערביות לגבות את טיוטת ההסכם. דיפלומטים מערביים אמרו כי ככל הנראה ארה"ב תצביע נגד הטיוטה, וכך גם רוב נציגי מדינות אירופה.

החלטות של האסיפה הכללית, בניגוד לאלה של מועצת הביטחון, אינן מחייבות. אבל אומרים באו"ם כי אימוץ ההצעה הערבית תגביר הלחץ על ישראל לפתוח בחקירה בנושא פשעי המלחמה. הנצגיים הערבים דחו הצעה אירופית לפיה האסיפה הכללית תחזיר את הדיון בדו"ח גולדסטון למועצה לזכויות אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully