וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א: על אירן להשיב בהקדם להצעת הגרעין

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית קרא לאירן להגיב על טיוטת הסכם הגרעין שגיבש המערב. שגריר אירן בסבא"א: אנו רוצים לקיים שיחות נוספות בנושא

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל ברדאעי, קרא היום (שני) לאירן להגיב בהקדם להצעת האו"ם בנושא תוכנית הגרעין שלה. "אני מפציר באירן להפגין נכונות ולענות בקרוב להצעה אשר מבוססת על יוזמה של ארצות הברית, רוסיה וצרפת ומטרתה לבנות אמון", אמר אל ברדאעי בפני האספה הכללית של האו"ם.

שגריר אירן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, עלי אסגר סולטנייה, אמר היום כי אירן רוצה לקיים שיחות נוספות לגבי ההסכם שגובש על ידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית על העשרת הגרעין שלה, וזאת על מנת לקבל הבטחות לגבי אספקת דלק גרעיני לכור שלה. בסוף השבוע שעבר הגישה אירן את תגובתה לטיוטת ההסכם ורמזה שהיא רוצה שייערכו בו שינויים.

מעצמות המערב דוחקות באירן לקבל את פרטי ההסכם, לפיו היא תעביר כ-75% מאורניום המועשר ברמה נמוכה להעשרה ברוסיה ובצרפת. הן אף רמזו שסבלנותן עומדת לפקוע והאפשרות להטלת סנקציות נוספות תישקל אם אירן לא תהפוך את תכנית הגרעין שלה שקופה יותר. לטענת אירן, תכנית העשרת האורניום שלה היא למטרות ייצור אנרגיה בלבד.

ביום שיש פרסם העיתון האמריקאי, "הניו יורק טיימס", כי אירן החליטה לדחות את טיוטת ההסכם. סוכנות הידיעות הרשמית של אירן מסרה בתגובה לפרסום זה כי היא עדין לא השיבה לטיוטת ההצעה לגבי העשרת האורניום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully