וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: רצח אושרנקו - הפשע הקשה בתולדותינו

מפכ"ל המשטרה דודי כהן התייחס הערב לראשונה לפענוח רצח משפחת אושרנקו. "לא נחזה למיטב הבנתי באירועים כאלה בזמן הקרוב"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: רן צימט)

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב דודי כהן, הביע הערב (שני) סיפוק מפענוח רצח משפחת אושרנקו. במסיבת עיתונאים שכינס אמר כהן, כי "אני מתעסק בפשיעה כמעט 20 שנה. אני חושב שראינו בעבר מספר אירועים קשים מאד, אבל אירוע שכזה למיטב זכרוני לא התרחש ב-20 השנה האחרונות. רצח של שלושה דורות לא זכור לי. אני לא סבור שהאירוע הזה משקף את רמת האלימות אליה הגענו בארץ, זה אירוע בודד. לא נחזה למיטב הבנתי באירועים כאלה בזמן הקרוב".

המפכ"ל הוסיף כי "פענוח פרשת אושרנקו הוא הישג גדול לימ"ר מרכז ולמשטרה. לפני שבועיים כשביקרתי בזירה ופגשתי את מפקד המחוז ומפקד היחידה – הבנתי שחייבים להביא לגילוי מהיר ומקצועי. לאחר יומיים כבר הבנו במי מדובר ואחרי 6 ימים עצרנו את החשודים הנוספים. העבודה והנחישות של ימ"ר מרכז ראויים לציון. אני גאה להיות מפכ"ל של שוטרים כאלה".

בהתייחס לפרשת המחבל היהודי יעקב טייטל אמר המפכ"ל כי "כולנו צריכים להפיק לקחים מפרשת ולא רק המשטרה וארגוני הבטחון. לי לא מוכרים טייטלים נוספים כרגע. אבל בהחלט יכול להיות שבעתיד יצוץ אחד כזה נוסף".

כהן אמר כי הוא משבח את השב"כ "שהיה הציר המרכזי בגילוי הפרשה יחד עם ימ"ר שי וימ"ר ירושלים. אמנם מדובר באדם בודד אבל מבחינתי מדובר במחבל. הוא אסף לאורך השנים נשק לשם הרג. צריך להתייחס אליו כמחבל, מאותה זווית ראיה". המפכ"ל הוסיף כי משטרת ישראל משוכנעת כי אין לטייטל קשר לפרשת הרצח בבר הנוער ההומו-לסבי בת"א.

כהן הוסיף כי "המשטרה בשלוש השנים האחרונות עברה 'מהפכה כחולה'. השקענו הרבה מאמצים במז"פ, בטכנולוגיה, בפיתוח, בקידום היחידות המיוחדות והמדעיות של משטרת ישראל והתוצאות מדברות בעד עצמן. זה תהליך אסטרטגי ארוך טווח. התוצאות נראות היום ויראו גם בעתיד. תחושת הביטחון של הציבור זו סוגיה שמאד חשובה לנו ועשינו מהלכים מאד משמעותיים כדי לתת לה מענה. ולראיה כבר יש הרבה פחות פריצות וגניבות רכב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully