וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: לא די בריסון הבנייה בהתנחלויות

לדברי מזכירת המדינה האמריקאית, ריסון הבנייה הוא צעד בכיוון הנכון, אך פחות ממה שארה"ב מצפה לו. "איננו מקבלים את הלגיטימיות של המשך ההתנחלויות הישראליות"

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה היום (שני) שישראל צריכה לעשות יותר כדי להביא לחידוש שיחות השלום עם הפלסטינים. לדבריה, "הישראלים הגיבו לקריאותיהם ארה"ב, הפלסטינים והעולם הערבי, והביעו את נכונותם לרסן את הפעילות בהתנחלויות", אמרה קלינטון במסיבת עיתונאים במרוקו. "ההצעה הזו היא פחות ממה שאנחנו מצפים לו, אבל תהיה לה חשיבות רבה להגבלת ההתרחבות של ההתנחלויות".

דברי מזכירת המדינה האמריקאית באים לאחר שמזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא האשים את ארצות הברית בכניעה לישראל בנושא הבנייה בהתנחלויות. לדברי עמרו מוסא, דבריה של קלינטון ביום שבת בישראל, לפיהן נראה היה שהיא מקבלת את הבניה הישראלית בהתנחלויות הן "סטירה בפרצוף" של הפלסטינים. "הנשיא אובמה אמר משהו שונה לחלוטין ממה שהיא אמרה. אנחנו צריכים לשאול אותה – האם היא באמת חושבת שזה דבר מקובל?", אמר מוסא.

על-פי העיתון ה"וושינגטון פוסט", בכירים אמריקאים רמזו שדבריה של קלינטון ביום שבת לא היו במקומם, כשבמהלך מסיבת העיתונאים עם ראש הממשלה נתניהו היא אמרה שההצעה הישראלית לשיחות ללא תנאים מוקדמים ולריסון הבנייה בהתנחלויות הן חסרות תקדים.

קלינטון נמצאת במרוקו לרגל ועידת שרי החוץ הערביים. היא צפויה לשמוע מהנציגים על אכזבתם מכך שבמהלך ביקורה בישראל ביום שבת היא לא הצליחה להפעיל יותר לחץ להקפאת ההתנחלויות.
מוקדם יותר היום, אמר עמרו מוסא שהוא חושש מכישלון הניסיון האמריקאי לחדש את השיחות עקב המחלוקת על ההתנחלויות.
בתגובה, קלינטון נסוגה מעט מהצהרותיה הקודמות, ואמרה שעמדת הממשל האמריקאי לא השתנתה וש"ארצות הברית לא מקבלת את הלגיטימיות של המשך ההתנחלויות הישראליות".

קלינטון גם שיבחה את אבו מאזן על הצעדים החיוביים שעה לקראת שיחות, כולל שיפור הביטחון ביהודה ושומרון. לדבריה, על ישראל לגמול על כך לפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully