וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: מוכנים לשיחות טכניות על הסכם הגרעין

אירן מוכנה לסבב שיחות נוסף על פרטי הסכם הגרעין שלה, זאת במטרה להבטיח את אספקת הדלק הגרעיני למדינה. בנוסף אירן תבקש שתוקם ועדה שתבחון את פרטי ההסכם

אירן רוצה לקיים שיחות נוספות לגבי הסכם שגובש על ידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית על העשרת הגרעין שלה, וזאת על מנת לקבל הבטחות לגבי אספקת דלק גרעיני לכור שלה, כך אמר שגריר אירן בסבא"א, עלי אסגר סולטנייה.

דבריו של סולטנייה באים לאחר שבסוף השבוע שעבר הגישה אירן את תגובתה לטיוטת ההסכם ורמזה שהיא רוצה שייערכו בו שינויים. לדברי סולטנייה נחוצות שיחות נוספות "על מנת להבטיח שהחששות הטכניים שלנו, במיוחד ההבטחה לאספקת דלק גרעיני תילקחנה בחשבון".

מעצמות המערב דחקו באירן לקבל את פרטי ההסכם, לפיו היא תעביר כ-75% מאורניום המועשר ברמה נמוכה להעשרה ברוסיה ובצרפת. הן אף רמזו שסבלנותן עומדת לפקוע והאפשרות להטלת סנקציות נוספות תשקל אם אירן לא תהפוך את תכנית הגרעין שלה שקופה יותר. לטענת אירן, תכנית העשרת האורניום שלה היא למטרות ייצור אנרגיה בלבד.

שר החוץ האירני מנושר מותקי, שמבקר במלזיה, אמר שטהרן תבקש מסבא"א להקים "ועדה טכנית" שתעבור על טיוטת ההסכם. הוא הוסיף שאירן תמשיך להעשיר אורניום לענות על צרכיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully