וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות באפגניסטן: קרזאי הוכרז כמנצח

אחרי שיריבו היחיד פרש אתמול מהמירוץ, הכריזה ועדת הבחירות על הנשיא חמיד קרזאי כמנצח בבחירות באפגניסטן. ההכרזה נעשתה שעות לאחר שמזכ"ל האו"ם הגיע למדינה בניסיון לפתור את המשבר הפוליטי

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

ועדת הבחירות באפגניסטן הכריזה היום (שני) על ניצחונו של הנשיא חמיד קרזאי בבחירות במדינה, לאחר שיריבו עבדאללה עבדאללה, פרש אתמול מהסיבוב השני שהיה אמור להיערך בשבת.
"ועדת הבחירות העצמאית מכריזה על חמיד קרזאי כנשיא, כי הוא המנצח של הסיבוב הראשון והמועמד היחיד בסיבוב השני", אמר ראש הוועדה, שהוסיף שהסיבוב השני בוטל במטרה לחסוך כסף ולמנוע עיכובים נוספים שעלולים לפגוע באפגניסטן.

אתמול עבדאללה עבדאללה הסיר את מועמדותו בטענה שהממשלה לא עמדה בדרישותיו להבטחת תקינות ההצבעה. זאת לאחר שוועדת בדיקה קבעה שכשליש מהקולות שקרזאי קיבל בבחירות בחודש אוגוסט לא היו כשרים.

החלטת ועדת הבחירות באה שעות לאחר שמזכ"ל האו"ם באן קי-מון נחת במדינה לביקור מפתיע במאמץ להשיג הסכם לשיתוף השלטון בין קרזאי ועבדאללה, בצל אי הוודאות לגבי הסיבוב השני. באן קרא לפתרון מהיר של מערכת הבחירות, ואמר שהאו"ם ימשיך לתמוך בתהליך. "זה באחריות הממשלה האפגנית ו-ועדת הבחירות העצמאית להחליט על המשך הפעולה," אמר באן מוקדם יותר היום.

מזכ"ל האו"ם צפוי להיפגש גם עם גורמי ביטחון באפגניסטן כדי לדון על ביטחונם של 6,000 עובדי או"ם במדינה, לאחר שבשבוע שעבר מחבל מתאבד של הטליבן פוצץ עצמו בבית הארחה השייך לאו"ם. האו"ם מתח ביקרות על כוחות אפגנים ושל נאט"ו על שלא הגיבו מהר יותר למתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully