וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירן חוששים שטהרן תהרס ושוקלים להחליפה

חשש מפני רעידת אדמה חמורה עשוי להוביל את שלטונות אירן לזנוח את טהרן ולתכנן במקומה בירה חדשה. האם ימיה של הבירה האירנית ספורים?

האם ייתכן שטהרן, סמל שלטון האייתולות, המזוהה כל כך עם המשטר האיסלמי, שלה 200 שנות היסטוריה, תחדל לשמש כבירת הרפובליקה האסלאמית? תוכנית בינוי חדשה הנתמכת על ידי המנהיג העליון במדינה,עלי חמינאי, קובעת שימיה של טהרן כבירת המדינה ספורים, ומציעה להקים במקומה עיר בירה חדשה.

סיסמולוגים מזהירים מזה זמן מה שרעידת אדמה הרסנית עלולה להתרחש בטהרן בעתיד הקרוב. לדברי המומחים, טהרן בנויה מעל לפחות 100 שבר סיסמולוגים פעילים. במקרה של רעידת אדמה גדולה, רבים מבנייניה צפויים לקרוס. תכניות להעתקת הבירה קיימות כבר 20 שנים, אך רק לאחר רעידת האדמה הגדולה שפקדה את אירן ב- 2003, החלו השלטונות לבחון אותן ברצינות.

"הזהרתי את הממשל על הסכנה כבר לפני 40 שנה", אמר פרופסור בהראם אקשיאה מאוניברסיטת טהרן. "אם הם היו מקשיבים לי, העיר לא הייתה צומחת להיות עיר על, אך כיום השליטה עליה אבדה, והיא מוסיפה לגדול מדי יום.

אירן ידעה בעברה בירות רבות ובהן איספהאן, שיראז ומשהאד. טהרן משמשת כבירת המדינה מ- 1795. אוכלוסייתה גדלה במהירות ומאז תחילת המאה העשרים היא הוכפלה פי 50. כיום מתגוררים בטהרן 12 מיליון בני אדם. העיתון גרדיאן, שדיווח על התכנית, לא פירט אם עיר הבירה החדשה תיבנה מהיסוד, או תוקם בעיר אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully