וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע המחבל מלוקרבי מסרב למות?

המחבל מלוקרבי גבר על התחזיות הרפואיות לפיהן נותרו לו שלושה חודשים לחיות. לאחר ששוחרר מהכלא מטעמי חמלה, עבדלבסט עלי אל-מגרחי עדיין בריא מספיק כדי ללכת ולהתלוצץ עם רופאיו

בריאותו של המחבל הלובי האחראי לאסון לוקרבי לא הידרדרה מאז שחרורו מהכלא לפני שלושה חודשים, למרות שלפי הערכת הרופאים נותרו לו חודשים ספורים לחיות.

כשעבדלבסט עלי אל-מגרחי שוחרר מהכלא הסקוטי, הוא נשלח חזרה ללוב כדי למות בארץ מולדתו. מומחים העריכו שבתוך שלושה חודשים הוא ימות מסרטן הערמונית, ולכן הוא היה זכאי לשחרור מטעמי חמלה.

באוגוסט האחרון הוא שוחרר והתקבל בתשואות רמות בלוב. אולם כעת מסתבר שלא רק שאל-מגרחי, 57, לא נמצא על ערש דווי, הוא גם בריא מספיק בשביל "ללכת ולדבר" , כך מסר גורם בכיר שהיה מעורב בשחרורו לעיתון הבריטי "סאנדיי טלגרף".

"מצבו לא הידרדר בשלושת החודשים. הוא פחות או יותר באותו מצב שהוא היה כשכל זה התחיל", אמר הגורם ל"סאנדיי טלגרף". "הוא כמו שהיה. אין שום דבר שגורם למישהו להאמין שהוא במצב שונה ממה שהיה כשהוא עזב את סקוטלנד". המקור הוסיף שאל-מגרחי עדיין מסוגל ללכת עם מקל, בניגוד לטענות משפחתו שהוא מרותק למיטה, אינו מסוגל לדבר ונוטה למות.

אנשי שירות המבחן הסקוטי מקיימים שיחות שבועיות על אל-מגרחי כדי לוודא שהוא לא מפר את תנאי שחרורו, שכוללים, בין היתר, הישארותו בלוב. על-פי העיתון, השיחות נמשכות בין חמש לעשר דקות. הרשויות בסקוטלנד קיבלו חוות דעת רבות לגבי בריאותו של אל-מגרחי, אך דעתו של פרופסור סיקורה, שנשכר על ידי ממשלת לוב, נחשבה למכריעה בהחלטה לשחררו. מאז שחרורו לא פורסם הרבה על מצבו של אל-מגרחי. בתחילת ספטמבר אמר אחיו שהוא במצב לא טוב: "הוא הולך למות. אנחנו מאוד מודאגים – אבל זהו רצון האל".

שיחרורו של המחבל גררה גינוי בבריטניה וברחבי העולם. בין היתר הועלו האשמות שבריטניה עשתה עסקה עם לוב אל מנת לשמור על היחסים הכלכליים בין המדינות, עקב הסכנה לביטול חוזים מסחריים אם אל-מגרחי היה מת בכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully