וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה: מי דחף את מדען הגרעין אל מותו?

נתיחת גופתו של מומחה גרעין בריטי שנפל אל מותו מבניין האו"ם בווינה העלתה כי הוא ככל הנראה נדחף ולא התאבד. האו"ם מכחיש את האפשרות שהמדען נרצח עקב עבודתו

מומחה גרעין בריטי שנפל אל מותו בחודש שעבר מהקומה ה-17 של בניין האו"ם נדחף ככל הנראה אל מותו ולא התאבד. כך דיווח הבוקר (ראשון) העיתון הבריטי "דיילי מייל". רופאו של טימות'י המפטון, שגופתו נמצאה למרגלות הבניין בווינה, העלה טענה זו בעקבות הנתיחה שלאחר המוות. המפטון עסק בפיקוח על פעילוות גרעינית.

החקירה הראשונית העלתה שלא היו נסיבות מחשידות למותו של המדען, אך משפחתו התעקשה על ביצוע בדיקה נוספת. פרופסור קת'רין ין ממכון לודוויג באוסטריה אמרה לאחר הבדיקה כי, "לדעתי, המקרה אינו נראה כמו התאבדות. אני חושבת שמישהו גרר אותו לקומה העליונה וזרק אותו למטה".

המפטון עסק בפיקוח וניסיונות חשיפה של ניסויים גרעיניים סודיים ברחבי העולם. גופתו נמצאה לרגלי בניין האו"ם, ועמיתיו לעבודה אמרו שהוא לעתים תכופות עבד עד שעות הלילה המאוחרות. משפחתו טענה כבר עם גילוי הגופה שהמפטון לא היה טיפוס התאבדותי והעלתה את החשד כי מדובר ברצח על רקע עבודתו. האו"ם הכחיש בתוקף אפשרות מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully