וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג בתאונה בירדן: ניצול שואה בן 84

יחיאל לבקוביץ' נהרג אתמול בתאונת האוטובוס בדרך לפטרה. פצוע בתאונה: "מצדיעים לירדנים על הטיפול המסור". 27 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים

יחיאל לבקוביץ בן 84 הוא ההרוג בתאונת הדרככים שאירעה אמש (שישי) בירדן, כך נמסר הערב לפרסום. לבקוביץ' הוא ניצול שואה ששרד את מחנה ההשמדה אושוויץ.

שלמה נוכידצר, שהיה בין הנפגעים בתאונת האוטובוס בה נהרג לבקוביץ' ונפצעו עשרות נוספים, אמר כי "אנו מצדיעים לירדנים על הטיפול המסור שהם העניקו לנו". לדבריו, "מיד לאחר התאונה אנשים רבים רצו לעברנו וחילצו אותנו". נוכדינצר תיאר את תחושותיו במהלך התאונה: "ההרגשה היתה של סוף העולם. פתאום האוטובוס איבד שליטה וכולם הוטחו לכל עבר".

בבתי החולים בירושלים ובתל-השומר עדיין מאושפזים 27 פצועים, מהם שניים במצב קשה ו-12 במצב בינוני. הפצועים פונו לישראל בשיטת "גב אל גב", כך שהאמבולנסים ישראלים המתינו במעבר הגבול וקלטו את החולים שהובהלו למקום על ידי האוטובוסים הירדנים. תשעת התיירים, שמצבם הוגדר תחילה כקשה, הועברו ישירות במסוקים לבתי החולים הדסה עין כרם בירושלים ושיבא בתל השומר.

גם מנכ"ל מד"א אלי בין שיבח את הירדנים על שיתוף הפעולה עם רשויות "התגובה הירדנית הייתה פנטסטית ויש שיתוף פעולה מצוין בין הכוחות הרפואיים הירדנים לאלו הישראלים. ה'סהר האדום' מעדכן אותנו ואת משרד החוץ בזמן אמת".

בין השווה את האירוע לפיגוע שאירע במצריים לפני מספר שנים, אז ביקשו צוותי הצלה ישראלים להיכנס לתחומי המדינה הערבית על מנת לסייע בטיפול בנפגעים הישראלים. לדבריו, "לא ניתן להשוות את רמת שיתוף הפעולה, הפתיחות והכנות בינינו לבין הירדנים לעומת מה שהיה עם מצרים, שלא סייעה לנו אז כלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully