וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "מקווה שישראל לא תפריע להסכם"

"המשטר הציוני לא מרוצה מההתקדמות בשיחות ביננו למערב", כך טען נשיא אירן אחמדינג'ד. לדבריו, מדינתו חשדנית כלפי המערב עקב העבר השלילי של היחסים

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הביע היום (שבת) את תקוותו כי השיחות בין ארצו למערב ימשיכו ולא יופרעו על ידי גורמים מרושעים. אחמדינג'ד טען כי ההתקדמות בשיחות חיובית אך "המשטר הציוני וכוחות שתלטניים נוספים אינם מרוצים מהתקדמות השיחות" אחמדינג'ד אמר גם כי ארצו ניגשת לשיחות עם המערב בחשש עקב "העבר השלילי של היחסים איתן".

ה"ניו יורק טיימס" דיווח, כי אירן החליטה לדחות את טיוטת ההסדר שהוצע לה. את הדיווח מסרו לעיתון גורמים דיפלומטיים באירופה ובארה"ב. עד כה לא הייתה התייחסות רשמית של גורם או"ם או של גורם אירני לדחייה, שמגיעה רק מספר שעות לאחר הצהרתו של הנשיא האירני מחמוד אחמדינג'ד כי ארצו "מוכנה לשיתוף פעולה" עם המערב. הגורמים הדיפלומטיים אמרו כי האירנים סירבו לקבל את הסעיף העיקרי עליו החליטו ששת המעצמות בוינה בשבוע שעבר, ועל פיו תחוייב אירן להעביר 75% מהאורניום שברשותה להעשרה ברוסיה. על פי הערכות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית העברה כזו לא תאפשר לאירן להגיע לידי יצירת פצצת אטום, תקטין את הסכנה המיידית הנשקפת ממנה ותאפשר זמן למערב להגיע להסכם גרעיני עקרוני עם אירן. אולם גורם אמריקאי בכיר העריך כי האירנים רוצים לשמור על האורניום שלהם בחזקתם עד שיצליחו להשיג דלק גרעיני לכור בטהרן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על נוסח טיוטת ההסדר שהוצעה על ידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, בנוגע להעשרת האורניום של אירן, וכינה אותו "צעד חיובי ראשון" בדרך למניעת נשק גרעיני. נתניהו העלה את הסוגייה בתחילת פגישתו עם השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully