וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס יחליט האם לגנות את דו"ח גולדסטון

שני סנאטורים יזמו דיון בקונגרס האמריקאי בשאלה האם לפרסם גינוי לדו"ח גולדסטון. "חמאס הצליח להטות את ממצאי הוועדה". איפ"ק מברכת על הדיון

הקונגרס האמריקאי צפוי לדון ביום שלישי בהצעה לגנות את דו"ח גולדסטון המאשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה במבצע "עופרת יצוקה". שני יוזמי ההצעה, דמוקרטי ורפובליקני, טוענים כי דו"ח ועדת גולדסטון "מוטה בצורה חסרת תקנה ואינו ראוי לדיון נוסף". לטענת הסנאטורים המנדט שניתן לוועדה היה מוטה מלכתחילה ובנוסף הצליח חמאס להטות את ממצאי הוועדה עוד יותר.

השדולה הישראלית בוושינגטון איפ"ק הביעה שביעות רצון מהצעת ההחלטה. "הקונגרס יישלח בכך מסר חשוב לעולם, ארה"ב לא תסבול הפיכתו של הקורבן לפושע", אמר ג'וש בלוק, דובר השדולה. ארגון ג'יי סטריט היהודי לעומתו הודיע כי אינו תומך בהצעה. "ההצעה תעבור במתכונתה הנוכחית, אך זה מציב את חברי הקונגרס בעמדה לא נעימה משום שהיא אינה מדוייקת עובדתית", אמרו בארגון. הבית הלבן סירב להתייחס להצעת ההחלטה.

ביום שלישי הטיל ראש הממשלה בנימין נתניהו על צוות מקצועי בכיר לגבש המלצות בדבר חלופות אפשריות, באשר לאופן ההולם שבו צריכה מדינת ישראל לטפל בטענות שהופנו נגדה בדו"ח גולדסטון. חברי הצוות יהיו היועץ המשפטי לממשלה, הפרקליט הצבאי הראשי, היועץ המשפטי של משרד החוץ ומזכיר הממשלה, שירכז את פעולת הצוות. הצוות יגיש בתוך זמן קצר את המלצותיו לראש הממשלה, שר הביטחון, שר החוץ ושר המשפטים. לאחר מכן, במידה ויהיה צורך בכך, יובאו ההמלצות לאישור הממשלה.

ביום שני דווח כי העצרת הכללית של האו"ם תדון במסקנות דו"ח גולדסטון בתחילת חודש נובמבר. נציג הליגה הערבית, יחיא מחאמסני מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "הקבוצה הערבית דרשה שהעצרת הכללית תדון בדו"ח כבר בתחילת חודש נובמבר". הדיון בדו"ח יתקיים "ככל הנראה ב-4 בנובמבר", אמר מחאמסני. מועצת האו"ם לזכויות אדם אימצה את מסקנות דו"ח גולדסטון לפיהן הן ישראל והן חמאס ביצעו פשעי מלחמה במהלך "עופרת יצוקה". במשרד החוץ סירבו הערב להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully