וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא רוסיה: "אסור לשכוח פשעי הסטאליניזם"

בניגוד לכיוון בו נקט קודמו בו הושם דגש על השגי המשטר הסטאליניסטי קורא נשיא רוסיה דימיטרי מדוודב להנציח את פשעי סטאילן. "אין שום תירוץ לדיכוי"

נשיא רוסיה דימיטרי מדוודב קרא הלילה (שבת) לעמו לא לשכוח את הזוועות שביצע משטרו הקומוניסטי של סטאלין במדינה. מדוודב קרא להקמת מוזיאונים ומרכזי הנצחה לפשעי המשטר הקומוניסטי. "אפילו בימינו אלה ניתן לשמוע קולות הטוענים כי מקרי מוות אלה היו מוצדקים בשם מטרות כלשהן של המדינה", אמר מדוודב. "אין שום דבר בעל ערך רב יותר מחיי אדם, ואין שום תירוץ לדיכוי", הוסיף.

מיליוני אנשים נהרגו תחת הנהגתו של סטאלין כתוצאה מתהליכי הקולקטיביזציה שהוביל, הגליית קבוצות אתניות, מאסרים בגולאגים, מסעות טיהור במפלגה, רדיפות פוליטיות ועוד. מדוודב, תוך שהוא מביע דאגה מפני דמוניזציה של רוסיה בתקופת מלחמת העולם השנייה אמר כי "חשוב באותה מידה למנוע הצדקה של מי שהרגו את עמם שלהם".

אמירות אלה מהוות שינוי מגמה מתקופתו של קודמו של מדוודב בתפקיד, ולדימיר פוטין. בתקופת פוטין שונו ספרי הלימוד במדינה בצורה שאיזנה את פשעיו של סטאלין עם הישגי המדינה, במיוחד הניצחון על היטלר.

סקרים שבוצעו לאחרונה ברוסיה העלו כי מרבית הרוסים מאמינים כי סטאלין עשה יותר טוב מרע. היסטוריונים רוסים יצאו בשנים האחרונות נגד היסטוריונים מזרח אירופאים המתארים את הסובייטים ככובשים. במאי האחרון הקים מדוודב ועדה שנועדה למנוע ניסיונות "לסילוף ההיסטוריה".

ארגוני זכויות האדם במדינה בירכו על דבריו של מדוודב ואמרו כי הם נגעו בדיוק במרכז הדיון בסטאלין – "הניצחון ומחיר הניצחון". "אנחנו מחכים לראות עם למדוודב יש מספיק כוח פוליטי להשיג אפילו חלק מכוונותיו בדבר ההנצחה", אמר ארסני רודינסקי, ראש ארגון זכויות אדם ברוסיה. "אני מטיל בכך ספק, אבל כמובן שאני מצפה לכך", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully