וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הגשם: הצפות באיזור השרון והמרכז

כבישים בנתניה הוצפו כתוצאה מהגשמים העזים שירדו באזור. 3,000 בתי אב נותקו מחשמל. אישה נפצעה קשה ברעננה לאחר שהחליקה במדרגות אוטובוס. העצרת המרכזית לזכרו של רבין בת”א נדחתה בשבוע

שי מכלוף

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

מזג אוויר סוער פוקד בסוף השבוע (שישי) את איזור השרון. מספר כבישים בעיר נתניה הוצפו אתמול כתוצאה מהגשמים העזים שירדו באזור. צוותים של עיריית נתניה וכיבוי אש עסקו בחילוץ כלי רכב ובפתיחת סתימות של בורות ביוב. מפקד שירותי הכבאות בנתניה, טפסר יצחק שילן, מסר לוואלה! חדשות כי לאחר כשעה הסדר שב על כנו.

אישה בת 65 שנסעה באוטובוס ברחוב שבזי ברעננה נפצעה באורח קשה לאחר שככל הנראה החליקה כתוצאה מהגשם בירידה במדרגות ונדרסה על ידי האוטובוס. היא פונתה לביה"ח מאיר בכפ"ס.

צובר גז קרס אתמול מאחורי קניון לב הפארק ברעננה. לא דווח על נפגעים. במשטרה מעריכים כי הצובר קרס בעקבות הגשמים שירדו באזור. כתוצאה מהקריסה נוצרה דליפה. כ-100 קשישים פונו מהאגף הדרומי במתחם הדיור המוגן "אחוזת בית" שברעננה בעקבות האירוע. כמו כן, קניון "לב הפארק" הסמוך נסגר עד יום ראשון מטעמי בטיחות.

בכפר סבא קרס גג של תחנת דלק, ונפל על מספר מכוניות שחנו במקום. גם בהרצליה היו הצפות: מים חדרו למרז הרפואי "מדיקל סנטר" בעיר. בבני ברק קרס עץ על חוטי חשמל ברחוב דנגור. לא היו נפגעים. רחוב ז'בוטינסקי ברמת גן נסגר לסירוגין מצומת עלית עד מחלף גהה לשני הכיוונים, בשל הצפות שנגרמו מהגשמים העזים שירדו במקום.

כ-3,000 בתי אב באזור השרון, נותקו מחשמל כתוצאה מנזקי הגשמים. כך מסר לוואלה! חדשות דובר מחוז הדרום בחברת החשמל, אילן ארנון. ברעננה הופסקה פעילותו של קו חשמל בעקבות קריסת צובר הגז ובאזור אחר ברעננה וכן בהרצליה נקרעו חוטי חשמל כתוצאה מקריסה של עצים.

בתוך כך, העצרת המרכזית לזכר הירצחו של ראש הממשלה יצחק רבין שהיתה אמורה להתקיים היום בכיכר רבין בתל אביב, נדחתה לשבת הבאה, שבעה בנובמבר. מארגני העצרת מסרו כי "בשל אילוצי מזג האוויר והגשם הבלתי פוסק שצפוי בסוף השבוע, לא ניתן לקיים את העצרת ולכן אנו דוחים אותה לשבעה בנובמבר".

גשם כל סוף השבוע

מגמת ירידת הגשמים ברחבי הארץ תימשך גם היום. אחרי שאתמול הופתענו מכמויות הגשם שהציפו את ישראל, היום יוסיפו לרדת גשמים לפרקים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב והם ילוו בסופות רעמים בודדות ובמשבי רוח ערים. מהשירות המאטורולוגי נמסר כי קיים חשש לשטפונות והצפות במקומות הנמוכים ובנחלים כולל מדבר יהודה וים המלח. הטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל בעונה.

החורף שנפתח ללא הודעה מוקדמת יישאר כאן לפחות עד יום שלישי הבא. בשבת צפוי לרדת גשם לפרקים בעיקר בצפון הארץ ולאורך מישור החוף. הטמפרטורות יישארו ללא שינוי של ממש והן תהיינה נמוכות מהרגיל בעונה. בימים ראשון ושני הגשמים יתחזקו ומזג האוויר צפוי להיות סוער במיוחד, בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה.

הטמפרטורות הצפויות להיום: בקרית שמונה מ-23 ביום ועד 15 בלילה, בקצרין מ-24 עד 15, בצפת מ-20 עד 14, בחיפה מ-24עד 18, בתל אביב מ-24 עד 19, בלוד מ-24 עד 17, בירושלים מ-21 עד 15, בבאר שבע מ-26 עד 16 ובאילת מ-30 מעלות ביום עד 20 בלילה.

לא משפיע על צה"ל

הגשם ומזג האוויר הסוער עדיין לא משפיע על צה"ל, אולם הועלה החשש שהדבר ישפיע דווקא על הצבא האמריקאי, השוהה בארץ במסגרת תרגיל ה'ג'וניפר קוברה' המתקיים בימים אלה ברחבי הארץ במסגרת תרגול ירי של טילים על ישראל. חלק מהכוחות הישראלים והאמריקאיים פרוסים בשטח ללא תשתיות קבועות, אולם עד כה לא נרשמו תקלות.

"למען האמת עד כה אין למזג האוויר הזה השפעה עלינו או על המשך התרגיל", אומר לוואלה! חדשות דובר הצבא האמריקאי בארץ מייג'ור דניאל ג'יי מאיירס, "אנחנו מתורגלים לפעול בכל תנאי וכרגע אנחנו ממשיכים בתרגיל. הצבא מתאמן גם למקרים של פעילות במזג אוויר סוער וייתכן שהוא אף תורם לתרגול של מצבים שונים, מה גם שחלק גדול מהחיילים המוצבים בארץ הגיעו מגרמניה והם רגילים לגשמים שכאלה".

מייג'ור מאיירס מספר כי האמריקאיים לא הופתעו מהגשמים. "כמובן שלמזג האוויר יש השפעה, אולם אנחנו מכינים את עצמנו לקראתו כשכל 72 שעות אנחנו מקבלים עידכונים. בכל מקרה, אני בטוח שהישראלים מרוצים מכך שיורד גשם, כי אתם זקוקים לו". במקביל נמצאים גם צוותי כוננות של יחידת 669 וכן יחידות חילוץ אזוריות בכוננות למצב שיצטרכו לסייע בחילוצים בעיקר באיזור הנגב וים המלח.

עדכון ראשון: 10:00

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
גשם בתל אביב אוקטובר 2009, כיכר דיזנגוף. אורי לנץ
גשם בתל אביב אוקטובר 2009, כיכר דיזנגוף/אורי לנץ
  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully