וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנגליה גראס בטוח יותר מאלכוהול וסיגריות

חוקר בריטי בכיר המייעץ לממשלה במדינתו מאמין שדווקא אלכוהול וטבק הם החומרים המסוכנים באמת. "עישון ג'וינט יוצר סיכון נמוך בלבד למחלות פסיכוטיות. אקסטזי לא מסוכן יותר מרכיבה על סוס"

אלכוהול וטבק מסוכנים יותר מאקסטזי, אל.אס.די ומריחואנה - כך טוען היועץ הבכיר לענייני סמים בממשלת בריטניה. פרופסור דיוויד נוט, יושב ראש המועצה המייעצת לממשלה הבריטית, סבור שעישון קנביס "יוצר סיכון נמוך בלבד להתפרצות מחלות פסיכוטיות".

פרופסור נוט מסביר שכל סוגי הסמים מדורגים לאורך ציר של סיכון מסויים. לאורך הציר הזה, הוא טוען, יש לדרג אלכוהול במקום החמישי והמפוקפק, מיד לאחר סמים קשים כגון קוקאין, הרואין, ברביטורטים ומתדון. טבק ידורג במקום התשיעי, מסוכן יותר מקנביס, אל.אס.די ואקסטזי.

בהרצאה שנשא בלונדון ופורסמה בתקשורת הבריטית, תקף נוט את "ההפרדה המלאכותית" בין אלכוהול וטבק ובין סמים אחרים, בלתי חוקיים. הוא אף טען כי נטילת אקסטזי לא מסוכנת יותר מרכיבה על סוס. "ככלל, שימוש במריחואנה לא מוביל לבעיות בריאות חמורות", הוא הוסיף.

"עלינו לקבל את העובדה שצעירים אוהבים להתנסות, גם עם חומרים שיש להם פוטנציאל לפגוע בבריאות כגון סמים. אם ברצוננו להגן עליהם, עלינו לספק מידע מדוייק ואמין יותר על החומרים האלה. אם אתם חושבים שהפחדת ילדים תמנע מהם להשתמש, אתם כנראה טועים", אמר הפרופסור בסיום הרצאתו. מעט אחר כך, דובר מטעם הממשלה הבריטית מיהר כמובן להתנער מעמדותיו של נוט, וציין כי דעותיו לא משקפות את אלה של הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully