וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בהוליווד: התרעה הועברה לבתי הכנסת

אדם ירה אמש ב-2 מתפללים יהודים בבית הכנסת "עדת ישורון" שבצפון הוליווד. השניים נפצעו ברגליהם ופונו במצב יציב לבית החולים. המשטרה מגדירה זאת כפשע שנאה

(באדיבות הערוץ הראשון)

משטרת לוס אנג'לס מחפשת אחרי אדם החשוד שירה לפחות בשני בני אדם כבני שלושים בכניסה לבית כנסת בצפון הוליווד בעיר. הירי אירע בחניון בית הכנסת "עדת ישורון", כשעל פי ההערכות, היורה ארב למתפללים. שעה אחר כך המשטרה עצרה אדם סמוך לבית הכנסת, אך אחד מקציני המשטרה אמר כי לא ברור עם העצור קשור לביצוע הירי.

לדברי המשטרה, היורה נכנס לבית הכנסת וירה ברגליהם
של שני בני אדם. הפצועים פונו במצב יציב לבית החולים בעיר. המשטרה מגדירה את הירי כפשע שנאה. המשטרה העבירה התרעה לכל בתי הכנסת באזור והגבירה את הסיורים באזור.

מהקונסוליה היהודית בלוס אנג'לס נמסר לוואלה! חדשות כי מדובר בבית כנסת אורתודוקסי ספרדי קטן, לא מהבולטים בעיר וכי על פי העדויות התנהל ויכוח בין המתפללים ליורה בטרם הירי. עוד נמסר כי מעבר לתקריות בודדות לא נמסרו לקונסוליה דיווחים על מקרי אנטישמיות בעיר. יצויין כי היום פורסם דו"ח של "הליגה נגד השמצה" ממנו עולה כי חלה ירידה ברמת האנטישמיות בארה"ב.

ירי בבית כנסת בהוליווד. Nick Ut, AP
ירי בבית כנסת בהוליווד/AP, Nick Ut

בחודש יוני ירה אדם חמוש כבן 89 ופצע אנוש את השומר במוזיאון השואה בוושינגטון.החשוד, גבר בן 89, ג'יימס פון ברון, ממדינת מרילנד, נורה בידי מאבטחים אחרים ונפצע קשה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה גינה את הירי ואמר אז כי "נעצבתי ונדהמתי מהירי במוזיאון לזכר השואה בוושינגטון. פעולה מזעזעת זאת מזכירה לנו שאנו צריכים להוסיף לעמוד על המשמר נגד אנטישמיות ודעות קדומות בכל הצורות. שום מוסד אמריקני אינו חשוב יותר למאמץ הזה מאשר מוזיאון השואה, ושם פעולת אלימות לא תשחק את נחישותינו לכבד את אלה שאבדו ע"י בניית עולם שוחר שלם וסובלני יותר".

עדכון ראשון: 17:02

ירי בבית כנסת בהוליווד. Nick Ut, AP
ירי בבית כנסת בהוליווד/AP, Nick Ut

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully