וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן הגישה תגובה ראשונית להסכם הגרעין

שבוע אחרי שקיבלה לידיה את טיוטת הסכם להעשרת האורניום שלה, העבירה היום אירן את תגובתה לפרטי ההסכם. עדיין לא ידוע מה נכתב בתגובה, אך מסבא"א נמסר שהם מקווים שההסכם ייחתם בקרוב

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: לירז ליבנה)

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית קיבלה היום (חמישי) לידיה את התגובה הראשונית של אירן להסכם העשרת האורניום שלה. מסבא"א נמסר שמוחמד אל ברדאעי נפגש עם הגורמים המעורבים בהסכם וכי הם מקווים שהוא ייחתם בקרוב. לא נמסרו פרטים נוספים לגבי תשובתה של אירן.

התשובה האירנית מגיעה שבוע לאחר שארצות הברית, צרפת ורוסיה אישרו את הפרטי טיוטת ההסכם שסוכמו בפגישת נציגהין בווינה בשבוע שעבר.

מוקדם יותר אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד שאירן לא תוותר על אף חלק מזכויות הגרעין שלה, אך היא מוכנה לשתף פעולה בנושאים שקשורים לדלק גרעיני, הכור שלה וטכנולוגיה גרעינית. אחמדינג'ד אף אמר שאספקת דלק לכור הגרעיני בטהרן היא הזדמנות להעריך את ה"כנות" של המעצמות והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

השבוע דיווחה התקשורת האירנית שאירן תקבל את טיוטת הסכם הגרעין עם המערב, אך תדרוש לערוך בו שינויים. על הפרק עומדת כמות האורניום שתישלח להעשרה. מוקדם יותר היום היו דיווחים שאירן תבקש לשלוח באופן הדרגתי את האורניום שלה ולא במשלוח אחד, וגם תבקש "החלפה סימולטנית" לפיה היא תקבל דלק גרעיני עבור כור המחקר הגרעיני שלה בטהרן בו זמנית למשלוח האורניום שלה לחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully