וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספינה החטופה נמצאה, הזוג עדיין נעדר

היאכטה של הזוג הבריטי צ'נדלר שנחטפה ע"י פירטים בשבוע שעבר נמצאה היום נטושה סמוך לחופי סומליה. בבריטניה שוקלים כיצד לחלץ את הזוג שהועבר לספינת משא סינגפורית חטופה

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון כינס היום (חמישי) ישיבת חירום אחרי שהיאכטה של בני הזוג צ'נדלר נמצאה ריקה. הישיבה עסקה בדרכי הפעולה לשחרור בני הזוג, שאונייתם נחטפה בשבוע שעבר סמוך לאיי סיישל. הצי בריטי מצא היום את האונייה, "לין רייבל", נטושה סמוך לחופי סומליה, ומקורות מסרו שהזוג הועבר לאונייה אחרת. על-פי גורמים בהאראדהיר, עיר מקלט ידועה לפירטים סומלים מצפון למוגדישו, הזוג צ'נדלר הועבר מהאונייה שלהם לספינת משא סינגפורית שנחטפה על ידי פירטים באמצע החודש ועליה 21 אנשי צוות. "אחרי שהבנו שהצי בריטי עלול לתקוף אותנו, הורדנו את בני הערובה והעברנו אותם לספינה סינגפורית כדי להביא אותם בשלום לכאן", מסר אחד הפירטים. "אנחנו נחזיק אותם על הספינה יחד עם אנשי הצוות. החלטנו לא להוריד אותם לחוף כי הם תשושים והם צריכים מנוחה".

דובר ממשרד ההגנה הבריטי אמר ש"אין שום סימן שמציין שנגרם נזק לבני הזוג. הצי המלכותי של בריטניה, שפועל כחלק מכוחות הצי של האיחוד האירופי, ימשיך לשחק תפקיד מלא במאמצים לשחרורם".

קרובי משפחתם של הזוג נפגשו אתמול עם ראש ממשלת סומליה בלונדון, והוא הבטיח להם שיעשה כל שביכולתו שהמקרה יסתיים בשלום.

מספר התקפות הפירטים גדל באופן משמעותי השנה, במיוחד לאורך החוף של סומליה, ואף עבר את מספר ההתקפות שאירעו בכל 2008, כך מסר המשרד לימאות בינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully