וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכדו של רבין: נבחרי ציבור כינו את סבי בוגד

בהר הרצל בירושלים נערך הטקס הממלכתי לציון 14 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. רה"מ: מקור החורבן - אנשים שבטוחים שהצדק עימם ורק דעתם תציל את המדינה". נכדו של רבין תקף את נבחרי הציבור שהסיתו נגד סבו לפני הרצח

AP

(באדיבות הערוץ הראשון)

זוכרים את ראש הממשלה יצחק רבין. בהר הרצל בירושלים התקיים היום (חמישי) הטקס הממלכתי לציון 14 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. בטקס השתתפו נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל גבי אשכנזי ואישים נוספים רבים.

את הטקס פתח נשיא המדינה שמעון פרס. פרס אמר כי "יצחק נדרש לעמוד בשני המצבים: בליכוד העם במלחמה. ו?בהובלתו, מפולג בדעותיו, בנתיב השלום. בשני המצבים הישיר יצחק מבט גלוי אל האמת. הוא לא חיפש יוקרה מזויפת. הוא לא הסתיר עובדות, הוא לא כיזב ולא התקפל. הוא ידע כי הניצחון הצבאי אינו תכלית המלחמה, אלא מ?נוף להשגת התכלית האמיתית. כלומר להופכו להישג של קבע, להמירו בשלום".

לדבריו, "אני גאה במה שהשגנו בהנהגתו של יצחק, במסענו המשותף, אם כי המלאכה טרם הושלמה. אני גאה על המשא ומתן שנפתח ויצר עמדת רוב פלסטינית, שהכריזה על מעבר מטרור למדיניות. הפלסטינים זנחו את שלושת הלאווים של ח'רטום, ופתחו בהידברות גלויה איתנו, בלעדי זה כל הפלסטינים היו "חמאס". אני גאה על שהושג השלום עם ירדן כהמשך לאוסלו".

"הטרגדיה של עמנו, היא שהמשיח בושש לבוא – והרוצח נחפז לרצוח. אין מחילה לרוצח, כבליו לא יוסרו והוא יהיה לדיראון עולם ואנו לא ניסוג משאיפת עמנו כפי שביטא זאת יצחק: לשלום של ביטחון, לשלום של צדק, לשלום ברוח חזון הנביאים, הרי יצחק פתח שערים כבדים.ושערי הצדק החברתי ושערי השלום נשארו ויישארו פתוחים".

אחריו עלה לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו. נתניהו אמר כי "שליחות, אחריות ומוסרית אפיינו את רבין לכל אורך חייו". נתניהו התייחס גם למורשתו של רבין ואמר כי "מוסריות של צה"ל עומדת כסלע איתן ואין אדם שיכול להטיל בה ספק היא תמיד הייתה ותמיד תהיה נר לרגלנו. רבין סימל את הערכים הללו בצורה שלמה ואמיתית, העובדה הזו העצימה את תחושת האובדן ששטפה את העם כולו כשרוצח מתועב שקיפד את פתיל חייו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

נתניהו תקף את הקיצונים הפוליטיים ואמר כי "אנו עם זוכר, אך איננו נוטים לזכור את פרטי המחלוקות. מה שנחרט בזיכרוננו הוא העוצמה הבלתי מתפשרת של הויכוח, של גישת האני ואפסי עוד". לדברי נתניהו, "המקום בו אנשים בטוחים שכל הצדק עימם שרק דעתם תציל את העם ודעה אחרת תהרוס הוא מקור החורבן".

יונתן בן ארצי, נכדו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין, התייחס בטקס להסתה שקדמה לרצח. "ישנם מנהיגים פוליטיים שהובילו הפגנות בהן כינו את רבין רוצח ובוגד. מפגינים שאיחלו לסבי כי ייתלה בקרוב יחד עם אשתו בכיכר מלכי ישראל".

במוצאי שבת יתקיים בכיכר רבין בתל אביב העצרת המרכזית לזכרו של יצחק רבין.

עדכון ראשון: 15:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully