וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: רצח רבין היה נקודת השפל של ישראל

בטקס לציון 14 שנה לרצח רה"מ יצחק רבין אמר שר החינוך כי "יש לזכור את הרצח כרגע השפל של החברה הישראלית, ואסור לנו חלילה להגיע אליו שוב. המשטר הדמוקרטי צריך להיאבק על קיומו"

עומר מירון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: ענת ברק)

שר החינוך, גדעון סער נשא היום (חמישי) דברים בטקס לציון 14 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. בטקס, שנערך באוניברסיטת תל אביב, אמר סער כי "נזכור את יצחק רבין שמגיל צעיר נשא נשק להגנת עמו ולהקמת מדינת ישראל ולשמירה עליה, והקדיש את חייו לביטחון ישראל והמדינה, ורצה בכל מעודו להביא שלום לארץ. נזכור שהגורל שלנו הוא אחד, נזכור את הרצח כרגע של שפל של החברה הישראלית, שאסור לנו חלילה להגיע אליו שוב, נזכור שכדי לשמור על כל מה שיקר לנו, על מדינת ישראל ועל המשטר הדמוקרטי צריך להיאבק ואסור לקבל דבר כמובן מאליו".

לדבריו, 14 שנים מאז הרצח ו"השאלות היו ונותרו כבדות ומורכבות: איך נגיע לשלום, איך נבטיח את עתיד ישראל, אילו המטרות שמשותפות לכולנו. יש ויכוח קשה מאד בינינו על הדרך להשיגן, ויכוח שנוגע בדברים הכי יקרים לנו. כולם רוצים להבטיח את עתיד ילדינו ולשמור על מדינת ישראל ועל בטחונה מפני אויבים רבים הרוצים להשמידה, רבים מהם מצהירים על כך בגלוי. ויכוח שנוגע לחבלי ארץ ישראל המקומות שאנו קוראים בספר הספרים, ויכוח איך להגיע לשלום".

לדבריו, "מותר וצריך לומר, השלום אינו יכול להתבסס על אשליה, ההגעה לשלום איננה תלויה, למרבה הצער רק בנו וברצוננו. הממשלה הנוכחית מבקשת לחדש את תהליך השלום, ולמרבה הצער אנו נתקלים בסרבנות פלסטינית, מטעמים פוליטיים, לחדש את המשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully