וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא ניטרליים: שוויץ נלחמת בתיירים המתאבדים

ממשלת שוויץ רוצה שאנשים יחשבו על אלפים, היידי ושוקולד, כשהם מבקרים במדינה, ולא על מוות. הפרלמנט השוויצרי צפוי לדון בשתי הצעות שיגבילו את התנאים לסיוע בהתאבדויות ואולי אף יאסרו אותו

שוויץ שוקלת לשנות את החוק שמאפשר סיוע בהתאבדות. הממשלה מבקשת שהנוהג יבוצע רק כמוצא אחרון של אנשים שסובלים ממחלות סופניות ורוצה להגביל את מה שמכונה "תיירות מוות" למדינה.

"אין לנו שום עניין, כמדינה, להיות אטרקטיבית בגלל תיירות התאבדויות", אמרה אתמול (רביעי) שרת המשפט השוויצרית אבלין וידמר-שלומפף. לדבריה, שתי הצעות תובאנה לדיון בפרלמנט – אחת תגביר את הפיקוח על סיוע בהתאבדות והשניה תאסור אותה לחלוטין. הפרלמנט ידון בהצעות עד תחילת חודש מארס.

הצעד מגיע בעקבות עלייה במספר הזרים שמגיעים לשוויץ כדי למות ומחקר שנערך בשנה שעברה שמראה שמספר גדל של אנשים שביקשו לסיים את חייהם בשוויץ לא סבלו ממחלה סופנית. פירוש הדבר הוא שקליניקות שמסייעות בהתאבדות, כמו דיגניטאס ואזקיט, יצטרכו לעמוד בתנאים מחמירים ביותר. לטענת שרת המשפטים, הממשלה לא רוצה לשנות באופן מהותי את המערכת הליברלית במדינה, אך הארגונים שמסייעים בהתאבדויות בוחנים יותר ויותר את גבולות החוק, ולכן יש צורך דחוף לשנות את הנהלים.

לפי ההצעה החדשה, חולים יצטרכו להציג שתי חוות דעת רפואיות שמצהירות שהם חולים במחלה שאינה ניתנת לריפוי, שמותם צפוי בתוך חודשים, ושהם הגיעו להחלטה בדעה צלולה ומודעים לחלוטין לאפשרויות העומדות בפניהם.

מבקרי ארגוני הסיוע בהתאבדות האשימו בעבר את דיגניטאס בכך שהיא מרחיבה את הקריטריונים על פיהם היא מקבלת חולים. חלק מהחולים לא סבלו ממחלה סופנית, ולפחות חלק מהחולים הפוטנציאלים סבלו מדיכאון קליני.

לודוויג מינלי, מייסד דיגניטאס, אמר שההצעה "מיושנת ומתנשאת". לטענתו, איסור על סיוע להתאבדויות רק יוביל לעלייה בהתאבדויות אלימות יותר. "על ידי הפסקת סיוע בהתאבדויות לחולים כרונים או פסיכולוגים, שמסוגלים לקבל החלטות באופן מודע, הממשלה תקדם התאבדויות בודדות על פסי רכבת", אמר מינלי.

החוק השוויצרי הנוכחי מאפשר למדינות אירופה האחרות להימנע מהקלת המגבלות שלהן בנושא. ב-2007, 400 אנשים פנו לקליניקות בשוויץ כדי לקבל סיוע בהתאבדות, מתוכם 132 היו באו מחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully