וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר לשעבר בצרפת: "גאידמק היה סוכן שלנו"

לדברי שר הפנים לשעבר שארל פאסקווה, שהורשע יחד עם גאידמק בסחר בלתי חוקי בנשק, איש העסקים הרוסי-ישראלי היה סוכן השירות החשאי בצרפת. "הנשיא שיראק ידע זאת, ועליו לקחת אחריות"

האם ארקדי גאידמק היה סוכן של שירות הביון הצרפתי? כך לפחות טוען שארל פאסקווה, שכיהן כשר הפנים בממשלת צרפת. פאסקווה, שהורשע יחד עם גאידמק בסחר בלתי חוקי בנשק ונדון לשנת מאסר בפועל, גילה בראיון לעיתון "לה פיגרו" כי נשיא צרפת לשעבר ז'אק שיראק ידע על פעילותו החשאית של גאידמק.

"ארקדי גאידמק היה סוכן של השירות החשאי הצרפתי", אמר אתמול (רביעי) פאסקווה לעיתון. "בית המשפט לא היה מודע לכל הפרטים. שיראק, שכיהן כנשיא באותה תקופה ידע שגאידמק הוא סוכן חשאי, ולכן אני מצפה ממנו לקחת אחריות בנושא". פאסקווה גם קרא בראיון לחשוף מסמכים סודיים, המאשרים לדבריו את הטענה כי גאידמק שימש כסוכן חשאי.

גאידמק נידון השבוע בצרפת לשש שנות מאסר בפרשת "אנגולה-גייט". גאידמק הורשע יחד עם כ-40 אנשי עסקים, פוליטיקאים ודמויות ציבוריות בכירות בצרפת, בשורה של עבירות של סחר בלתי חוקי בנשק עם ממשלת אנגולה. הסחר הבלתי חוקי כלל תשלומי שוחד, העלמת מס, הונאה ומעילה. גזר הדין הוקרא שלא בפניו של גאידמק, השוהה מזה זמן רב ברוסיה. כעת, שוררת אי בהירות אם צרפת תבקש מרוסיה להסגיר את גאידמק על מנת שירצה את עונשו.

התביעה במשפטו של גאידמק דרשה להטיל עליו ועל שותפו הבכיר, פייר פלקון, שש שנות מאסר וקנס של חמישה מיליון יורו. מדינת ישראל נמנעה עד כה מלהסגיר את גאיידמק לצרפת על אף שהוצא נגדו צו מעצר בינלאומי. זאת בשל החוק הישראלי, שרק לאחרונה שונה ומאז עבירות של סחר בנשק הפכו לברות הסגרה. ז'אן כריסטוף מיטראן, בנו של נשיא צרפת לשעבר, הורשע אף הוא בעבירות דומות בפרשה. על מיטראן נגזרו שנתיים מאסר על תנאי וקנס של 375,000 יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully