וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: ממשלת נתניהו תמשיך בדרכו של רבין

במלאת 14 שנה לרצח ראש הממשלה, הצהיר שר הביטחון כי הוא מחויב ללכת בדרך השלום. "אנחנו בממשלה הזאת כדי לוודא שכל הזדמנות תנוצל, ואנחנו בממשלה הזו כדי להגיע לשלום"

שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק התחייב הבוקר (חמישי) להמשיך בדרכו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין. במלאת 14 שנה לרצח רבין אמר ברק בראיון לקול ישראל, כי "שלום זה דבר שעושים ולא רק מדברים. אנחנו בממשלה הזאת כדי לוודא שכל הזדמנות תנוצל, ואנחנו בממשלה הזו כדי להגיע לשלום. רבין ופרס עשו את ההבקעה, ואני הלכתי הכי רחוק שיכולתי ללכת במשא ומתן כראש ממשלה. אנחנו בממשלה הזאת כדי לוודא שהתהליך המדיני הזה מתקדם למרות הקשיים. פרס נתן את הכיוון, רבין נרצח על הכיוון הזה, ואני מחויב להמשיך את הכיוון הזה".

ברק אמר בראיון כי "לדעתי, ראש הממשלה בשל יותר לשלום ממה שנדמה. הוא כבר הודיע בנאום בר אילן שהחזון של הממשלה הזו הוא שתי מדינות לשני עמים. בתוך הממשלה אמנם יש עדיין יותר מהשקפה אידיאולוגית אחת ואנחנו למרות זאת מתנקזים לעולם המעשה".

שר הביטחון גם התייחס באריכות לפועלו של רבין. "הוא אדם שחותמו יצוק על כל המדינה", אמר. "מפריצת הדרך לירושלים במלחמת השחרור ועד לתהליכי השלום עם הירדנים והפלסטינים. האיש הזה, שהכדורים לא השיגו אותו כשהוא היה בן 19, השיגו אותו כשהוא הסתער על השלום בגיל 72. השלום הוא מסקנה שהבשילה בו. הוא היה נטוע עמוק בתוך ההוויה הביטחונית ולא היה מנותק משיקולים ביטחוניים. הוא הגיע למסקנה שאם אנחנו לא נסיים את השליטה בעם אחר נמצא את עצמנו, אם נרצה או לא נרצה, בדרך להוויה של מדינה דו לאומית, שזה ההפך מהציונות, ולכן אין ברירה אלא לעשות הסדר עם הפלסטינים".

"טורקיה היא כוח אזורי חשוב"

על הבחירות הצפויות ברשות הפלסטינית אמר ברק כי "מערכת בחירות היא לא הדבר הכי נוח לתהליך מדיני, והיא יכולה להגביל התהליך המדיני. עם זאת, אל לנו להתערב בבחירות בעם הפלסטיני ובמאבק בין פתח לחמאס. החמאס אויב שלנו, הפתח שותף שלנו ואבו מאזן הוא בהחלט פרטנר לשלום".

על מבקריו אמר ברק כי "אני לא מרגיש צורך להתנצל בפני אף אחד. אין אף בן אדם חי במחנה השלום שעשה יותר ממני כדי להשיג שלום, ושהיה מוכן לקחת סיוכנים פוליטיים ואישיים יותר ממני. אף אחד לא יטיף לי מוסר. אני אמשיך באותו דבר. פרס נתן את הכיוון רבין נרצח על הכיוון הזה ואני מחויב להמשיך את הכיוון הזה".

על יחסי ישראל וטורקיה אמר ברק כי "יש לנו נקודת שפל עם טורקיה. יש עליות וירידות ויש ביטויים שיש למחות עליהם. בסופו של דבר יש במזרח התיכון ארבע מדינות ראשיות המהוות עוגן חוץ מישראל: אירן סעודיה ישראל וטורקיה. אני לא הייתי מוותר על טורקיה. היא כוח אזורי חשוב ביותר ובסופו של דבר מתון יותר מחלק גדול מהעולם המוסלמי. אני לא בעד החרמות. בחיים הלאומיים צריך להתעלות מהרגשות והיצרים ויש להסתכל על האינטרסים המדיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully