וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "לא נוותר על תוכנית הגרעין"

טהרן מסרה את תשובתה על טיוטת הסכם הגרעין עם סבא"א, אך טרם נמסרו פרטים על תוכנה. נשיא אירן טוען כי ארצו תשתף פעולה עם המערב

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

אירן הגישה היום (חמישי) את תשובתה לטיוטת הסכם הגרעין של הסוכנות הבינלאומית לאנגיה אטומית. כך דיווחה רשת הטלוויזיה הממשלתית אל עלם. טרם נמסרו פרטים על תוכן התשובה. מוקדם יותר אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד שאירן לא תוותר על אף חלק מזכויות הגרעין שלה, אך היא מוכנה לשתף פעולה בנושאים שקשורים לדלק גרעיני, הכור שלה וטכנולוגיה גרעינית. אחמדינג'ד אף אמר שאספקת דלק לכור הגרעיני בטהרן היא הזדמנות להעריך את ה"כנות" של המעצמות והסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית.

בתוך כך, ארבעת פקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) שבו הבוקר לאוסטריה לאחר ביקור במתקן להעשרת אורניום האירני בקום, שנחשף באחרונה. ראש צוות הפקחים הרמן נאקרץ אמר לאחר נחיתת צוות הפקחים בשדה התעופה בווינה כי הביקור היה "טוב". הוא סירב למסור פרטים נוספים ואמר כי כעת הם מתכוונים לנתח את הנתונים שהתקבלו במהלך הביקור בין ארבעה הימים. זוהי הפעם הראשונה בה מורשים פקחים של סבא"א לבדוק את המתקן בקום.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד. רויטרס
היום אמורה אירן למסור את תשובתה על טיוטת הסכם הגרעין/רויטרס

היום ימסור ככל הנראה שגריר אירן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית את תשובת מדינתו על טיוטת הסכם הגרעין שגובש עם המערב. כך אמר אמש מוחמד קראמירד, חבר בוועדת הביטחון וחוץ של הפרלמנט האירני.

השבוע דיווחה התקשורת האירנית שאירן תקבל את טיוטת הסכם הגרעין עם המערב, אך תדרוש לערוך בו שינויים. על הפרק עומדת כמות האורניום שתישלח להעשרה. רשת טלוויזיה אירנית באנגלית דיווחה שאירן מתנגדת לשליחה מרוכזת של רוב האורניום שלה לחו"ל. לדברי חבר פרלמנט אירני, אירן תשלח חלק מהאורניום להעשרה, תקבל אותו בחזרה ורק אז תשלח חלק נוסף.

בתוך כך, אמש העבירה הועדה ליחסי חוץ של הקונגרס האמריקאי הצעת חוק להטלת סנקציות על אירן. הצעת החוק תאפשר לממשל אובמה להטיל סנקציות על מגוון רחב של חברות אשר מעורבות באספקת בנזין למדינה. מטרתה של הצעת החוק להקטין את מאגרי הבנזין שברשות אירן במידה והשיחות בין טהרן, ארצות הברית ומדינות נוספות בנוגע לתוכנית הגרעין של המדינה ייכשלו. בכך מבקש הקונגרס האמריקאי לגרום לעליית מחיר הדלק ולהפעיל לחץ על המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully