וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל: לא סחרנו ביהלומים עם חוף השנהב

המפקח על היהלומים במשרד התמ"ת דחה את טענתם של מומחי האו"ם לפי ישראל מעורבת בייצוא בלתי חוקי של "יהלומי דמים" מחוף השנהב. "אנו מזועזעים מהאשמות הכוזבות הללו"

ישראל דחתה אמש (רביעי) את טענתם של מומחים של האו"ם לפיה היא מעורבת בייצוא בלתי חוקי של "יהלומי דמים" מחוף השנהב.

המפקח על היהלומים במשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה, שמואל מרדכי, אמר כי הוא מזועזע לנוכח מה שהוא כינה כ"האשמות שווא" מצדם של מומחי האו"ם בדו"ח שהגישו על שיתוף הפעולה הבינלאומי עם הסנקציות המוטלות על חוף השנהב.

הדו"ח, שהוגש ביום שלישי למועצת הביטחון של האו"ם, ציין גם את איחוד האמירויות הערביות, לבנון, גינאה וליבריה כמדינות שצריכות להגדיל את המאמצים לאכיפת החרם בן ארבע השנים על קנייה של יהלומים שמקורם מחוף השנהב.

הדו"ח המליץ לישראל "לחקור את האפשרות כי אזרחים וחברות ישראליות מעורבים ביצוא לא חוקי של יהלומים מחוף השנהב". מרדכי אמר כי מומחי האו"ם ביקרו בישראל פעמיים בשנים האחרונות והוצגו בפני "הוכחה חד משמעית" כי ישראל מעולם לא סחרה ביהלומים עם חוף השנהב או עם אף מדינה אחרת שלא חברה בתהליך קימברלי למניעת סחר ב"יהלומי דמים". תהליך קימברלי הופעל בשנת 2003 לאחר מלחמות האזרחים באנגולה סיירה לאונה וליבריה אשר ברובן מומנו על ידי סחר לא חוקרי ביהלומים.

ישראל אמרה כי תגיש תלונה רשמית על הכללתה בדו"ח האו"ם בפגישה של חברי תהליך קימברלי שתיערך בנמיביה בחודשים הקרובים. "ישראל מעולם לא סחרה ביהלומים עם חוף השנהב" אמר מורדכי. "אנו מזועזעים מהאשמות הכוזבות הללו ודוחים אותן לחלוטין".

ביום חמישי צפויה מועצת הביטחון של האו"ם לחדש לשנה נוספת את הסנקציות על חוף השנהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully