וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס מציע: סנקציות כלכליות על אירן

הועדה ליחסי חוץ של הקונגרס האמריקאי אישרה הצעת חוק להטלת סנקציות על אירן. מטרתה של הצעת החוק להקטין את מאגרי הבנזין שברשות אירן כדי להפעיל עליה לחץ. להצעה רוב גדול בקונגרס

הועדה ליחסי חוץ של הקונגרס האמריקאי העבירה היום (רביעי) הצעת חוק להטלת סנקציות על אירן. הצעת החוק תאפשר לממשל אובמה להטיל סנקציות על מגוון רחב של חברות אשר מעורבות באספקת בנזין למדינה.

מטרתה של הצעת החוק להקטין את מאגרי הבנזין שברשות אירן במידה והשיחות בין טהרן, ארצות הברית ומדינות נוספות בנוגע לתוכנית הגרעין של המדינה ייכשלו. בכך מבקש הקונגרס האמריקאי לגרום לעליית מחיר הדלק ולהפעיל לחץ על המדינה.

להצעת החוק יש רוב גדול בקונגרס האמריקאי. תומך בה חבר הקונגרס הווארד ברמן, יושב ראש הועדה ליחסי חוץ, כמו גם 330 חברי קונגרס נוספים. שלוש ועדות נוספות צריכות לאשר את הצעת החוק או לוותר על זכותן להצביע עליה לפני שניתן יהיה להביאה להצבעה בפני כל חברי הקונגרס. הצעת חוק דומה תבוא להצבעה מחר בפני ועדת הבנקאות של הסנאט האמריקאי.

"אם מאמצי הדיפלומטיה ייכשלו, עלינו להיות מוכנים"

הצעת החוק תאפשר לנשיא ארצות הברית להטיל סנקציות על חברות אשר מסייעות לאירן לייצר או לייבא נפט מזוקק. לדבר צפויה להיות השפעה מכרעת על כלכלתה של אירן שכן היא מייבאת 40 אחוז מהנפט המזוקק שלה. אירן היא אחת המדינות בעלת מאגרי הנפט הגדולים ביותר, אך היא מייבאת 40 אחוז מהבנזין שלה בשל חוסר יכולת לזקק אותו. הצעת החוק תרחיב את חוק הסנקציות על אירן מ-1996 ותאסור על חברות שמוכרות מוצרי נפט מזוקק ובכללם בנזין לאירן מלפעול בארצות הברית. ההצעה מאפשרת לנשיא לוותר על הסנקציות במידה והוא מוצא זאת לנכון.

ברמן אמר כי זהו "הצעד הראשון שמטרתו לוודא שהנשיא אובמה מגובה בכל הכלים האפשריים על מנת להתמודד עם האיום הגרעיני מאירן". "אין לנו הרבה זמן", אמר. "אם מאמצי הדיפלומטיה ייכשלו, עלינו להיות מוכנים".

בשיחות עם אירן על תוכנית הגרעין מעורבות בריטניה, צרפת, גרמניה, ארצות הברית, רוסיה וסין. המדינות מנסות להביא את אירן להסכם להשהות את תוכנית העשרת האורניום שלה בתמורה לתמריצים כלכליים ופוליטיים.

ארצות הברית ומדינות נוספות העלו את האפשרות כי יוטלו סנקציות נוספות על אירן במידה והמאמצים הדיפלומטיים להגיע להסכם עמה ייכשלו. אפילו אם ההצעה תעבור ותהפוך לחוק לא ברור אם היא תאכף. ממשל אובמה אומר כי הוא מחויב לעבודה עם שותפיו בעולם על מנת ללחוץ על אירן, כך שייתכן והממשל יסתייג מצעדים חד צדדיים נגד אירן.

מתנגדיה של הצעת החוק מזהירים כי היא עלולה לחבל במאמצים של אובמה להגיע להסכם עם אירן. "אני מאוד מודאג שאישור הצעה זו תחתור תחת מאמציו הדיפלומטיים של אובמה, אמר חברת הקונגרס הדמוקרטית ברברה לי. "הנשיא מנסה לנהל משא ומתן", אמר חבר הקונגרס הרפובליקני רון פול, "בעוד שסנקציות הן פעולה מלחמתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully