וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארצות הברית מגנה את ירי הקטיושה אמש

שגריר ארצות הברית בלבנון הוציא הודעת גינוי נגד ירי הקטיושה על אצבע הגליל אמש, וקרא לפרק את נשקן של הקבוצות החמושות במדינה. מוקדם יותר היום נמצאו 4 קטיושות מוכנות לשיגור בדרום לבנון

רויטרס

(צילום: רויטרס, דור ששון. עריכה: גדי וינסטוק. קריינות: אילן שניג)

ארצות הברית גינתה היום (רביעי) את ירי הקטיושה אמש מדרום לבנון על ישראל, ואמרה שהיא מדגישה את הצורך לפרק את כל הקבוצות הלבנוניות מנשקן. "אנחנו מגנים בחריפות את התקפת הטיל אתמול בערב, שמהווה הפרה ברורה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1701" , אמרה שגרירת ארצות הברית בלבנון מישל סיסון, אחרי פגישה עם מנהיג הפרלמנט נאביה ברי. לדבריה, "שרשרת האירועים לאחרונה מדגישות את הצורך הדחוף להרחיב את שליטת המדינה על כל שטחה של לבנון, ולפרק את כל הקבוצות החמושות מנשקן".

מוקדם יותר הבוקר איתר כוח משותף של צבא לבנון ויוניפי"ל ארבע רקטות קטיושה מוכנות לשיגור באזור אל-מרג' שבכפר חולא, ממנו נורתה אמש רקטת הקטיושה לעבר צפון ישראל. לפי דיווח באתר חדשות לבנוני, ארבע הרקטות אותרו סמוך לביתו של ראש העירייה, פייסל חג'אזי. צוות הנדסה מצבא לבנון הוזעק למקום במטרה לפרק את הרקטות ולנטרלן.

עוד דווח כי שלוש מתוך ארבע הרקטות הוצבו במרפסת של בית הנמצא בבנייה ושייך לראש העירייה. הרקטה הרביעית אותרה בסמוך למקום. כמו כן דווח כי מפקד יוניפי"ל, הגנרל קלאודו גרציאנו, ביקר באזור שבו אותרו הרקטות. על פי דיווח באחד מכלי התקשורת בלבנון, ראש עיריית חולא הוא זה שמצא את ארבע הרקטות בחצר ביתו.

בתוך כך, גינה הבוקר ראש ממשלת לבנון פואד סניורה את ירי הקטיושה מלבנון לעבר ישראל והבהיר כי ממשלתו לא תתיר לשום גורם לעשות שימוש בשטח הלבנוני כדי לירות טילים. הוא הבהיר כי ממשלתו מחויבת להחלטה 1701 של האו"ם והוסיף כי הממשלה גם תחקור מי הפר את ההחלטה ותנקוט את כל הצעדים הנדרשים. בנוסף, גינה סניורה גם את הירי הישראלי שבא בתגובה לירי הטיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully