וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: מרקל נבחרה רשמית כקנצלרית

הפרלמנט בחר היום באופן רשמי באנגלה מרקל כקנצלרית גרמניה. היום ישביע הנשיא את הממשלה החדשה. בין המינויים החדשים - שר החוץ ווסטרוולה, המנהיג ההומוסקסואל הראשון של מפלגה בגרמניה

אנגלה מרקל נבחרה היום (רביעי) באופן רשמי כקנצלרית גרמניה, לאחר הצבעה בפרלמנט הגרמני. מרקל מתחילה את הקדנציה השניה שלה בראש קואליציית מרכז-ימין חזקה המורכבת ממפלגת איחוד הנוצרים-דמוקרטים שלה ומפלגת הדמוקרטים החופשיים. שתי המפלגות זכו ביחד לרוב של 332 מתוך 622 המושבים בבחירות לפרלמנט בסוף ספטמבר.

המטרה העקרית של הממשלה החדשה היא ייצוב הכלכלה הגרמנית. הקואליצה כבר הבטיחה להעביר קיצוץ במיסים למרות שהגירעון התקציבי של גרמניה הגיע ל-2 טריליון דולר.

נשיא גרמניה הורשט קוהלר ישביע מאוחר יותר היום את הקבינט החדש של מרקל. בין המינויים הבכירים ניתן למנות את שר החוץ גווידו ווסטרוולה, ראש מפלגת הדמוקרטים החופשיים, והמנהיג ההומוסקסואל הראשון של מפלגה בגרמניה. שר האוצר הוא וולפגנג שאובלה, חבר מפלגתה של מרקל שמרותק לכיסא גלגלים לאחר ניסיון שניצל מניסיון התנקשות ב-1990. מינוי מעניין נוסף הוא שר הבריאות החדש - פיליפ רוסלר בן ה-36 שנולד בויאטנם, חבר הקבינט הראשון ממוצא אסיאתי, וגם חבר הקבינט הצעיר ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully