וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן תמסור מחר את תשובתה על הסכם הגרעין

לאחר עיכוב של שבוע, תודיע אירן האם היא מקבלת את ההסכם לפיו 75% מהאורניום שברשותה יועשרו מחוץ לתחומה. לפי הדיווחים, ידרשו האירנים להפחית את כמות האורניום שתישלח לרוסיה

שגריר אירן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ימסור מחר את תשובת מדינתו על טיוטת הסכם הגרעין שגובש עם המערב. כך אמר היום (רביעי) מוחמד קראמירד, חבר בוועדת הביטחון וחוץ של הפרלמנט האירני.

אתמול דיווחה התקשורת האירנית שאירן תקבל את טיוטת הסכם הגרעין עם המערב, אך תדרוש לערוך בו שינויים. על הפרק עומדת כמות האורניום שתישלח להעשרה. רשת טלוויזיה אירנית באנגלית דיווחה שאירן מתנגדת לשליחה מרוכזת של רוב האורניום שלה לחו"ל. לדברי חבר פרלמנט אירני, אירן תשלח חלק מהאורניום להעשרה, תקבל אותו בחזרה ורק אז תשלח חלק נוסף.

ההשתהות האירנית במסירת תשובה על ההסכם מעוררת תסכול במערב. יועצו לביטחון לאומי של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר אתמול כי ארצות הברית תהיה מוכנה להגיב אם אירן לא תנקוט צעדים מוחשיים בקרוב כדי לעמוד בהתחייבויותיה בנוגע לתוכנית הגרעין שלה. "לא פסלנו שום אופציה", אמר הגנרל ג'יימס ג'ונס, בתגובה לאפשרויות העומדות בפני ארצות הברית בטיפול באירן במידה וזו תמשיך לקרוא תגר על הדרישות הבינלאומיות.

מוקדם יותר אתמול אמר הממונה על מדיניות חוץ באיחוד האירופי, חוויאר סולאנה, כי אין צורך לשנות את טיוטת ההסכם. סולאנה ושר החוץ הצרפתי אמרו כי בקשה מטעם אירן לשנות את טיוטת ההסכם, תביא לדרישות מחודשות להטלת סנקציות כנגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully