וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום דמים בפקיסטן: יותר מ-80 נהרגו בפיגוע

מכונית תופת התפוצצה הבוקר בשוק הומה אדם בעיר פשוואר, שעות אחדות אחרי שהילרי קלינטון נחתה במדינה. עשרות בני אדם נהרגו, רובם נשים וילדים. למעלה מ-100 נפצעו

רויטרס

(צילום רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אילן שניג)

יותר מ-80 אנשים נהרגו היום (רביעי) וכ-100 נפצעו בפיצוץ מכונית תופת בעיר פשוואר שבפקיסטן. הפיגוע אירע בשוק הומה אדם, ורוב ההרוגים, לדברי רופא בבית חולים מקומי הם נשים וילדים. הפיגוע התרחש שעות לאחר שמזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון נחתה במדינה במטרה לחדש את הקשרים בין שתי המדינות, ולשכנע את פקיסטן שארצות הברית מעוניינת בקשרים עימה מעבר ללחימה בגורמים איסלמיים קיצוניים.

"אני רוצה שתדעו שהמלחמה היא לא של פקיסטן בלבד", אמרה קלינטון במסיבת עיתונאים מספר שעות אחרי הפיגוע. "זה גם המאבק שלנו", הוסיפה. "אנחנו משבחים את הצבא הפקיסטני על מאבקו האמיץ, ואנחנו מתחייבים לעמוד כתף לצד כתף עם העם הפקיסטני במאבקכם לשלום ולביטחון". קלינטון גם הכירה באי ההבנות שהיו במסגרת יחסי ארצות הברית ופקיסטן, והבטיחה לחזק את הקשרים ביניהן, כולל עזרה כלכלית ופיתוח המוסדות הדמוקרטיים. לפני 10 ימים שילש ממשל אובמה את הסיוע האזרחי למדינה בסכום של 1.5 מיליארד דולר בשנה למשך 5 שנים.

פיגוע בפשוואר פקיסטן. רויטרס
פיגוע בפשוואר פקיסטן/רויטרס

הכוננות בפקיסטן היתה גבוהה בשבועות האחרונים מאז שהצבא חידש את התקפותיו נגד מעוזי טליבן במחוז ווזיריסטן על גבול אפגניסטן. הפיגוע היום הוא הקטלני ביותר בפקיסטן השנה. מאז תחילת השנה נהרגו כמעט 500 בני אדם מהתקפות טרור במדינה.

פיגוע בפשוואר פקיסטן. רויטרס
פיגוע בפשוואר פקיסטן/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • פקיסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully