וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עירק מנסה לחדש את תכנית הגרעין שלה

לפי עיתון בריטי, עירק מקיימת שיחות עם האו"ם בניסיון לעקוף את האיסורים עליה בתחום הגרעין. בנוסף, היא פנתה לגורמים בצרפת במטרה לבנות מחדש כור גרעיני שלה שנהרס במלחמת המפרץ

עירק פתחה במגעים לקבלת אישור לחדש את תכנית הגרעין שלה. כך דיווח אתמול (שלישי) העיתון הבריטי "גרדיאן". לפי העיתון, הממשלה העירקית פנתה לגורמים בתעשיית הגרעין הצרפתית במטרה לבנות מחדש לפחות אחד מהכורים הגרעיניים שלה שנהרסו במהלך מלחמת המפרץ הראשונה. הממשלה אף מקיימת שיחות עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית והאו"ם כדי למצוא דרכים לעקוף את ההחלטות האוסרות על המדינה לקיים תכנית גרעינית.

שר המדע והטכנולוגיה העירקי ראיד פאהמי אמר ל"גרדיאן" שעירק צופה שהשימוש בכור יהיה בתחילה למטרות מחקר. "אנחנו משתפים פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ומרחיבים ומגדירים את התחומים של מחקר בהם אנחנו יכולים ליישם את הטכנולוגיה הגרעינית למטרות שלום", אמר פאהימי.

מצב תשתיות האנרגיה והמים בעירק היום אינו עונה על צרכי התושבים. גם תחומי הטכנולוגיה והמדע זקוקים לשדרוג, כך שאנרגיה גרעינית מהווה אלטרנטיבה זולה ואטרקטיבית.

ניסיונותיה של עירק לבטל את האיסור על תכנית גרעינית מגיעים בזמן בו היציבות הביטחונית באזור רעועה מאוד, במיוחד לנוכח החששות מהתלקחות נוספת לקראת הבחירות בינואר הקרוב. בנוסף, המערב מתמודד בימים אלה עם תכנית הגרעין של אירן, שעדיין לא נתנה את תשובתה לטיוטת ההסכם של הסוכנות בינלאומית לאנרגיה אטומית לגבי שליחת האורניום שלה להעשרה בחו"ל.

לפי הגרדיאן, קיימים חששות לגבי חומרים רדיואקטיביים שיוצרו בעירק ועדיין לא נמצאו שש שנים אחרי שהמרכז למחקר גרעיני בטווייטה נבזז. באתר המרכז היו הכורים תמוז 1, תמוז 2 ותמוז 14, שאחד מהם נהרס בהפצצת חיל האוויר הישראלי ב 1981.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully