וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב, שפעת החזירים רודפת עד הקבר

מסתבר שההיסטריה משפעת החזירים בארה"ב חזקה אפילו יותר מקשרי משפחה. קרוביה של אישה ממישיגן שמתה כתוצאה מסיכובים מהמחלה נעדרו מהלוויתה, מחשש להידבק בנגיף

מנוחה נכונה? לא אם הלכת לעולמך בגלל שפעת החזירים. סינת'יה לוק, אמריקאית בת 52, סבלה מסוכרת ובעיות לב וריאה ואושפזה בשל כך פעמים רבות בבית החולים. לפני כשבועיים היא אושפזה שוב עקב בעיות נשימה, ובשבוע שעבר מתה מסיבוכים שקשורים לשפעת החזירים. בעוד משפחתה מתמודדת עם האובדן הקשה, עמדה בפניה בעיה נוספת – הקושי לשכנע את חבריה וקרוביה לבוא ולכבד את זכרה. המשפחה אמנם זכתה לשיחות טלפון מנחמות, אך אנשים פחדו להגיע להלוויה מחשש להידבק בשפעת החזירים.

"זה כואב כשהטלפונים מצלצלים ואנשים לא באים לראות אותה, להביע את תנחומיהם", אמר פרנק בלסיטיס, אחיה של סינת'יה לוק, לרשת הטלוויזיה המקומית כמה ימים לפני הטקס. "כמה אנשים היו באים לראות אותה במצב רגיל' אם לא היו כל הכתבות הללו בחדשות? אני פשוט תוהה אם מישהו בכלל יופיע".

נראה כי החשש העיקרי של חבריה בקהילה ואף בני משפחה רחוקים יותר היה להידבק בשפעת החזירים מאנשים שביקרו את סינת'יה בבית החולים או מהגופה שלה בטקס האשכבה.

"אני רק רוצה שאנשים יידעו שהם לא הולכים לחטוף H1N1 מאחותי. היא אפילו לא נשמה את אותו אוויר כמונו", אמר אחיה, פרנק בלסיטיס, "היא לא מפלצת".

גם הפתולוג המקומי ניסה להפיג את חששות קרוביה של סינת'יה: "אני לא יכול לתאר מצב שבו אפשר להידבק בווירוס H1N1 מגופה בטקס אשכבה. אחת הסיבות היא שכשמכינים את הגופה לטקס זה אומר חניטה וניקוי. תהליך החניטה הורג את כל הווירוסים והחיידקים שאנחנו מכירים".

עם זאת, כל ניסיונות ההרגעה לא עזר. לדברי אחיה של סינת'יה כ -65 איש באו לטקס האשכבה שלה ביום שני, אף שהמשפחה ציפתה לבואם של 400 חברים וקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully