וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית י-ם הורסת בתים, חבר המועצה התפטר

ד"ר מאיר מרגלית, חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם סיעת מרצ, התפטר מהנהלת העיר במחאה על הרס חמישה בתים אתמול. "איני מוכן להיות משת"פ למדיניות נפשעת"

ד"ר מאיר מרגלית, חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם סיעת מרצ, הודיע הבוקר (רביעי) על התפטרותו מהנהלת העיר ומהקואליציה בתגובה להריסת חמישה בתים אתמול במזרח ירושלים. מרגלית טען שהרס הבתים הותיר 26 אנשים ללא קורת גג, בהם יותר מעשרה ילדים.

במכתב ששלח לראש העיר ניר ברקת בו הודיע על התפטרותו כתב מרגלית: "לא אשב בהנהלה אשר הורסת בתים של חפים מפשע הנאלצים לבנות קורת גג לבני ביתם, אחרי שהעירייה מסרבת להנפיק להם היתרי בנייה. איני מוכן להיות משת"פ למדיניות נפשעת. חלקי אינו עמכם, וידיי לא ישפכו את הדם הזה. צר לי על ירושלים שלא זכתה לראש עיר בעל שיעור קומה דווקא בשעה שהעיר בוערת ועומדת על סף פיצוץ".

מרגלית ציין כי עיריית ירושלים הרסה בשנה האחרונה למעלה מ-60 בתים במזרח העיר בטענה כי הבתים נבנו באורח בלתי חוקי, ואולם פלסטינים רשאים לבנות חוקית רק ב-9% ממזרח העיר. זאת בעוד השכונות היהודיות מאושרות ונבנות על 35% ממזרח העיר.

מרגלית סיפר כי במשך תקופת כהונתו הנוכחית נלחם מרגלית במדיניות הריסת הבתים וקיבל אינספור התחייבויות מבכירי העירייה וגם מראש העיר על השיפור הצפוי במדיניות זו. עם זאת אחרי ההריסות שבוצעו אתמול הוא חש כי לא יוכל להמשיך ולהיות חלק מהמערכת המאשרת בנייה חדשה בהתנחלויות, ובאותה נשימה הורסת את קורת גגם של מאות בני אדם מדי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully