וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "לא פסלנו שום אופציה בנוגע לאירן"

כך אמר יועצו לביטחון לאומי של נשיא ארה"ב אובמה. היועץ אמר דברים אלה לאחר שהתקשורת באירן דיווחה כי אירן רוצה לערוך שינויים גדולים בטיוטת הסכם האו"ם בנוגע לתוכנית הגרעין שלה

יועצו לביטחון לאומי של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר היום (שלישי) כי ארצות הברית תהיה מוכנה להגיב אם אירן לא תנקוט צעדים מוחשיים בקרוב על מנת לעמוד בהתחייבויותיה בנוגע לתוכנית הגרעין שלה. "לא פסלנו שום אופציה", אמר הגנרל ג'יימס ג'ונס, בתגובה לאפשרויות העומדות בפני ארצות הברית בטיפול באירן במידה וזו תמשיך לקרוא תגר על הדרישות הבינלאומיות. ג'ונס אמר דברים אלה לאחר שהתקשורת באירן דיווחה כי אירן רוצה לערוך שינויים גדולים בטיוטת הסכם האו"ם בנוגע לתוכנית הגרעין שלה.

מוקדם יותר היום, אמר הממונה על מדיניות חוץ באיחוד האירופי, חוויאר סולאנה, כי אין צורך לשנות את טיוטת ההסכם. סולאנה ושר החוץ הצרפתי אמרו כי בקשה מטעם אירן לשנות את טיוטת ההסכם, תביא לדרישות מחודשות להטלת סנקציות כנגדה.

טיוטת ההסכם הושגה בשיחות האחרונות בין אירן, ארצות הברית ומדינות אחרות אשר התנהלו בוינה. לפי הטיוטה, אירן תשלח את רוב האורניום המועשר שלה לרוסיה וצרפת עד סוף השנה, כדי להפוך אותו לדלק עבור הכור האטומי בטהרן שמייצר איזוטופים רפואיים. אירן מתנגדת לחלק זה בטיוטת ההסכם ומדינות המערב עומדות עליו שכן יש לו חשיבות רבה בהקטנת הסיכון שאירן תפתח פצצת אטום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully