וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנסיית הסיינטולוגיה בצרפת הורשעה בהונאה

בית משפט בצרפת החליט להרשיע את הארגון, לאחר ששתי נשים טענו שהכנסייה מפעילה עליהן מניפולציות. בשל פירצה בחוק המקומי, לא נאסרה פעולת הארגון בצרפת

רויטרס

(צילום: רויטרס עריכה:גדי וינסטוק)

בית משפט בצרפת הרשיע היום (שלישי) את כנסיית הסיינטולוגיה בהונאה ואף החליט לקנוס כמה ממנהיגיה במדינה. למרות הענישה, בית המשפט החליט שלא לאסור עליה מלפעול בתוך תחומי צרפת.

התביעה הוגשה על ידי שתי נשים שהאשימו את הכנסייה כי היא הפעילה עליהן מניפולציות, גרמה להן להירשם לקורסים יקרים ולרכוש ויטמינים ומוצרים אחרים אשר מקדם הארגון. אחת הנשים סיפרה במשפט כי במהלך שנות ה-90', שילמה לארגון מעל 20,000 אירו. האישה השנייה טענה כי פוטרה על ידי הבוס הסיינטולוגי שלה לאחר שסירבה לעבור מבחן אישיות מטעם הארגון ולהירשם לקורסים שלו. ארגון הסיינטולוגיה דחה את טענותיהן של הנשים כי הופעלה עליהן מניפולציה.

התביעה ביקשה מבית המשפט להורות על פירוק הארגון בצרפת ועל מתן קנס גבוה יותר, אך פירצה בחוק הצרפתי מנעה זאת. במקום זאת, השופט בפריז הורה למרכז המפורסמים של הקבוצה הנקרא "סלבריטי סנטר" ועל חנות הספרים שלה לשלם קנס של 600,000 אירו. בנוסף נקנסו שלושה ממנהיגיה של הכנסייה בצרפת.

עורך דין מטעם ארגון הסיינטולוגיה מסר כי הארגון יערער על גזר הדין. "בית המשפט יבטל את הקנסות בערעור. נתבענו על מקרים דומים בעבר במדינות אחרות. אם הנושא יגיע לבית המשפט לזכויות אדם אנו בטוחים שננצח". בשיחת טלפון מארצות הברית אמר הדובר כי סנטולוגיה תמשיך לגדול בצרפת.

בצרפת נחשבת הסנט לוגיה לכת ולא לדת כפי שהיא נחשבת בארצות הברית.בעשר השנים האחרונות, צרפת תבעה מספר חברים בקבוצה באשמה של הונאה ופרסום שגוי, אך זו הפעם הראשונה בה הארגון עצמו נתבע. טומי דיוויס, דובר כנסיית הסנט ולוגיה אמר בתגובה לפסק הדין כי בית המשפט פעל "תוך הפרה גמורה של האמנה האירופית לזכויות אדם ושל החוקה הצרפתית".

כנסיית הסיינטולוגיה נוסדה בשנת 1954 על ידי סופר המדע בדיוני המנוח רון ל. האברד. בכנסייה חברים כוכבי הוליווד רבים ביניהם ג'ון טרבולטה וטום קרוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully