וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפטו של רדובן קראדיץ' נפתח בהיעדרו

הרודן הסרבי המואשם ברצח עם ממשיך לצפצף על רשויות המשפט בהולנד ובחר להיעדר מתחילת משפטו. קראדיץ' מחרים את ההליכים בטענה שהוא זקוק לזמן נוסף להכנה

משפטו של הרודן הסרבי-בוסני רדובן קראדיץ' בבית הדין לפשעי מלחמה ביוגוסלביה לשעבר נמשך היום (שלישי) למרות שהנאשם נעדר מהדיונים. במהלך נאום הפתיחה הציג התובע האזנות סתר בהן קראדיץ' מדבר על טבח המוסלמים בסברניצה.

אתמול נפתח משפטו של קראדיץ', שמואשם ב-11 אישומים של רצח עם ופשעי מלחמה, אך הדיון הופסק לאחר חצי שעה עקב היעדרותו של הנאשם. קראדיץ', שמייצג את עצמו במשפט, מחרים את ההליכים בטענה שהוא זקוק לזמן נוסף להתכונן. השופט הראשי אישר היום את פתיחת המשפט ואמר שבית הדין ישקול למנות לקראדיץ' פרקליט אם הוא ימשיך להעדר.

התובע אלן טיגר חשף היום שורה של עדויות משיחות טלפון מוקלטות מ-1991 בהן קראדיץ' שוקל בקור רוח את גורל הבירה הבוסנית סראייבו, שהיתה תחת מצור סרבי במשך שנתיים. באחת ההקלטות אמר קראדיץ': "הם צריכים לדעת שיש 20,000 חמושים סרבים מסביב לסראייבו. זה יהיה חור שחור שבו 300,00 מוסלמים ימותו. הם ייעלמו. האנשים האלה ייעלמו מעל פני כדור הארץ".

טיגר אף אמר שקראדיץ' הפגין בוז כלפי הקהילה הבינלאומית וסיכם את דברים באומרו ש"המשפט הזה הוא על המפקד העליון, גבר שרתם את כוחות הלאומניות, שנאה, ופחד כדי ליישם את החזון של בוסניה האתנית. המפקד העליון הזה הוא רדובן קראדיץ'".

בתוך כך, נשיאת בוסניה בעבר ביליאנה פלאביץ' שוחררה מבית סוהר לאחר שש שנים בעוון פשעי מלחמה על חלקה במלחמה בבסוניה. בית הדין של האו"ם לפשעי מלחמה קיצר את עונשה של "אשת הברזל" של בוסניה עקב התנהגות טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully