וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקאי: "הלחימה באפגניסטן מיותרת"

בכיר אמריקאי במנהל האזרחי באפגניסטן החליט להתפטר מתפקידו בגלל המעורבות של ארה"ב בנעשה במדינה. לטענתו, המעורבות האמריקאית מעצימה את הפעילות של ארגון הטליבן באזור

דיפלומט אמריקאי בכיר החליט להתפטר מתפקידו בגלל המלחמה באפגניסטן. העיתון "וושינגטון פוסט" דיווח כי המהלך של הדיפלומט עורר זעזוע בממשל אובמה.

מת'יו הו, לשעבר סרן בחיל הנחתים שלחם בעירק והצטרף למשרד החוץ, התפטר מתפקידו הבכיר במחוז זאבול, שנמצא בשליטת הטליבן, לאחר שהביע טענות על כך שהמלחמה באפגניסטן רק מעצימה את הפעילות של הטליבן.

"איבדתי את ההבנה ואת הביטחון בכוונה האסטרטגית של הנוכחות האמריקאית באפגניסטן", כתב הו במכתב ההתפטרות שלו מאמצע ספטמבר. "יש לי ספקות והסתייגויות לגבי האסטרטגיה הנוכחית שלנו והאסטרטגיה המתוכננת, אבל ההתפטרות שלי מבוססת לא על איך שאנחנו מתקדמים במלחמה הזאת, אלא למה ולאיזו מטרה".

לטענת הו, אפגנים רבים נלחמים בכוחות האמריקאים בעיקר כי הם נמצאים שם, ושהממשל האמריקאי מבקש מחייליו למות באפגניסטן במסגרת מה שהיא למעשה מלחמה אזרחית רחוקה.

הממשל האמריקאי הגיב במהירות למכתבו של הו והוצע לו תפקיד בכיר בשגרירות בקבול, אך הוא סירב. ריצ'רד הולברוק, השליח האמריקאי המיוחד באפגניסטן ובפקיסטן, אף הציע להו תפקיד בצוותו בוושינגטון במטרה לשנות את המדיניות מבפנים. הו הסכים אך בשבוע שעבר התחרט והתפטרותו נכנסה לתוקף.

"אני לא איזה מעשן חשיש היפי שרוצה שכולם יאהבו אחד את השני," אמר הו ל"וושינגטון פוסט". בהתייחסו לטליבן ואל קאעדה הוא הוסיף, "יש מספיק חבר'ה שצריך להרוג אותם. מעולם לא הייתי שמח יותר כשהצוות שלי בעירק הוריד חבורה של גברים".

בימים אלא דן ממשלו של אובמה בבקשת מפקד הכוחות האמריקאים ונאט"ו באפגניסטן, הגנרל מקאליסטר, לשלוח 40,000 חיילים נוספים למדינה. לדברי ראש צוות הבית הלבן רם עמנואל, הנושא העיקרי שעומד על הפרק הוא לא "כמה כוחות לשלוח, אלא האם יש לנו שותף אפגני אמין שיכול להבטיח ביטחון ושירותים שהעם האפגני צריך".

ב-7 בנובמבר צפוי להיערך הסיבוב השני בבחירות באפגניסטן בין הנשיא חמיד קרזאי ויריבו עבדאללה עבדאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully