וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אירן תסכים לטיוטת הסכם הגרעין

התקשורת האירנית מדווחת שאירן תסכים לטיוטת הסכם העשרת הגרעין שלה אך תדרוש לערוך בו מספר שינויים. תשובתה הרשמית של אירן תתקבל בתוך 48 שעות

אירן תקבל את טיוטת הסכם הגרעין עם המערב אך תדרוש לערוך בו שינויים, כך מדווחת היום (שלישי) התקשורת האירנית. אירן תיתן את תשובתה הרשמית להסכם תוך 48 שעות.

בתוך כך, שני חברי פרלמנט אירני אמרו היום שההצעה של סבא"א לתכנית העשרת האורניום של אירן היא מצב שבו כל הצדדים מנצחים. לדברי אחד מחברי הפרלמנט, אירן תשלח חלק מהאורניום להעשרה, תקבל אותו בחזרה ורק אז תשלח חלק נוסף. בצורה כזאת, היא לא תיתן את כל האורניום בבת אחת. אתמול אמר שר החוץ האירני מנושר מותקי שאירן עשויה לשלוח לחו"ל חלק מהאורניום שלה להעשרה.

שרי החוץ של האיחוד האירופי הביעו היום תסכול עקב אי נכונותה של אירן להגיב באופן ברור על העסקה, ואמרו שהם מקווים לשמוע מאירן השבוע.

פקחים של סבא"א מגיעים לאירן. Vahid Salemi, AP
פקחי האו"ם סיימו אתמול את ביקורם הראשון בכור הגרעיני שנחשף לאחרונה בקום/AP, Vahid Salemi

בשבוע שעבר העביר ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, מוחמד אל ברדעי, את טיוטת ההסכם בין אירן למדינות המערב. לפי הטיוטה, אירן תשלח את רוב האורניום המועשר שלה לרוסיה וצרפת עד סוף השנה, כדי להפוך אותו לדלק עבור הכור האטומי בטהרן שמייצר איזוטופים רפואיים. המהלך אמור להפיג את חששות המערב לגבי התכניות האמיתיות של פיתוח הגרעין האירני. הטיוטה הושגה בתום יומיים וחצי של דיונים בין אירן למעצמות, שנערכו בווינה, בירת אוסטריה. ארצות הברית, רוסיה וצרפת הודיע על הסכתם לעסקה.

אתמול סיימו פקחי האו"ם את ביקורם הראשון בכור הגרעיני שנחשף לאחרונה בקום.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully