וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש: "האלימות הפכה למציאות יומיומית"

נשיאת בית המשפט העליון התייחסה בטקס השבעת שופטים למשימה הניצבת בפניהם. "אתם נכנסים לעול השיפוט בתקופה בה התרופפו חישוקי ההגנה על כל אדם בישראל"

נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש נשאה היום (שלישי) דברים בטקס השבעת שופטי בית משפט שלום שנערך בבית הנשיא בירושלים. ביניש התייחסה בדבריה להידרדרות בתחושת הביטחון האישי בישראל. "אתם נכנסים לעול השיפוט בתקופה שאינה קלה למערכת אכיפת החוק כולה", פתחה ביניש את דבריה, "בתקופה בה האלימות והזילות בחיי אדם היו למציאות היומיומית של חיי החברה בישראל, בימים בהם התרופפו חישוקי ההגנה על כל אדם בישראל, במקומותינו, ברחובותינו ואפילו בבתינו".

דורית בייניש. עומר מירון
"התרופפו חישוקי ההגנה על כל אדם בישראל". ביניש/עומר מירון

"יש ציפייה בקרב הציבור בישראל כי בתי המשפט יסייעו להשלטת החוק והמשפט ויתרמו את חלקם לביטחון הציבור ולשלומו", אמרה נשיאת בית המשפט העליון בהתייחסה לתפקיד מערכת המשפט במאבק בפשיעה, "יש חשיבות רבה לחיזוקם של השופטים הנוטלים חלק בהליכים לאכיפת החוק". היא הוסיפה כי מדובר בתקופה של עלייה בפשיעה המאורגנת "כאשר על כל החוליות האמונות על האכיפה ועל ההגנה מפני הטרור הפלילי למלא תפקיד למיגורן של תופעות אלה".

ביניש תיארה את המצב בו נתונים השופטים שעליהם להלך בין הטיפות ולשמור גם על שלטון החוק וגם על זכויות האדם. "תפקידם של השופטים מורכב, שכן אכיפת החוק עליה הם מופקדים היא גם ההגנה על זכויות האדם, הגנה על הפרט, הגנה על החלש מפני שימוש לרעה בכוח לרבות השימוש בכוח השלטון".

נשיא המדינה שמעון פרס. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"על הרשויות להילחם בפשיעה ללא הרף". פרס/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בטקס נשא דברים גם נשיא המדינה שמעון פרס שאמר כי "השופטים צריכים להיאבק בפשיעה, ביצר הרע, בחמדנות המסתתרת במרתפי אנוש, בחולה נפש הנעלם לפעמים מעין רואים, בכעס פתאומי ובלתי מרוסן, ואף בפרסום הניתן לגיבורי הפשע". פרס הוסיף כי "אין תרופת פלא לכל הפשעים, אבל חייבת להיות עמדה מוצקה של התושבים, של הזרוע המחוקקת, הזרוע המבצעת ושל הזרוע השופטת - להילחם בפושעים ללא הרף וללא הנחה. הצדק צריך להראות. הוא צריך לחנך. הוא צריך להתריע. אני סמוך ובטוח שתמצאו את המזיגה הנכונה כדי ליצור אמירה מפורשת: שחוק אחד לכולם, שפשע לא ישתלם. ושהחברה לא תיכנע לאיומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully