וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד לארדואן: ישראל מאיימת על העולם

היחסים בין אירן לטורקיה מתחממים. הנשיא האירני פגש את ראש ממשלת טורקיה והחמיא לו על יחסו כלפי ישראל. אחמדינג'ד: "אין גבול לשיתוף הפעולה בין אירן לטורקיה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, קריינות: אילן שניג, עריכת וידאו: ענת ברק)

ראש ממשלת טורקיה ארדואן ונשיא אירן אחמדינג'ד דנו היום (שלישי) בשיתוף פעולה בין שתי המדינות, כך מדווחת סוכנות הידיעות הרשמית של אירן.

אחמדינג'ד שיבח את ארדואן על עמדתו כלפי ישראל, ואמר ש"הממשל הציוני הוא איום לכל המדינות, ואם הוא ימצא הזדמנות הוא ירצה לכלול את כל מדינות האזור בשטח שלו". הנשיא האירני הודה לארדואן על עמדתו בנושא תכנית הגרעין האירני ואמר "כשממשלים לא חוקיים מחזיקים בנשק גרעיני, אז לא ניתן לשלול את הזכויות לתכניות גרעין לשלום של מדינות אחרות".

ראש הממשלה הטורקי ארדואן, קרא לשיתוף פעולה דו-צדדי ואמר ש"אלה שטוענים שהם רוצים פירוק מנשק גרעיני בעולם צריכים להתחיל את התהליך במדינה שלהם".

אחמדינג'ד גם הוסיף ש"המערב עומד בפני קיפאון גם בתיאוריה וגם במעשה. העולם צריך תיאוריות חדשות, אז אירן וטורקיה יכולות למלא את הפער". הוא הוסיף שאין גבול לשיתוף הפעולה בין אירן לטורקיה, וקרא להאיץ ביישום פרויקטים דו-צדדיים בין המדינות.

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הגיע אמש לביקור רשמי באירן. ארדואן התקבל בנמל התעופה על ידי שר החוץ האירני מנושר מותקי.

לפני ביקורו האשים ארדואן את המערב ביחס לא הוגן כלפי אירן בכל הקשור לתכנית הגרעין שלה בעוד שלמדינות אחרות יש נשק גרעיני. הוא לא פירט לאלו מדינות הוא התכוון. ארדואן גם אמר שהחששות מצד המערב לפיהן אירן בונה פצצה גרעינית הם "רכילות", ושהאפשרות להתקפה צבאית על אירן היא "משוגעת".

דבריו של ארדואן נאמרו בעוד פקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית סיירו לראשונה בכור הגרעיני בקום שנחשף לאחרונה. במקביל, ראש סבא"א והמערב מחכים להחלטתה של אירן לגבי טיוטת ההסכם לגבי העשרת האורניום שלה.

ביקורו של ארדואן באירן מעלה חששות נוספים בקרב גורמים במערב ובישראל לאור התקררות היחסים בין טורקיה וישראל לאחרונה, ומנגד, התקרבותה לציר הערבי.

(עודכן לראשונה ב 10:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully