וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוי כספי לפועל מאפייה שאצבעותיו נקטעו

גבר שאיבד את אצבעות כף ידו הימנית במהלך עבודתו כפועל במאפייה יפוצה בלמעלה ממיליון שקל. מאז התאונה הוא לא עובד, מסתגר בביתו וסובל מדכאון וחרדות

בית המשפט המחוזי בת"א פסק היום (שלשי) פיצויים לגבר בן 63 שבשנת 1999 שימש כפועל ייצור במחלקת פירורי הלחם במאפיית ודש ברמת השרון.

בחודש מרץ באותה שנה ניגש התובע לגג המפעל כדי להחליף את השק לאיסוף שאריות הפירורים שהוא חלק מקו הייצור במחלקה. לאחר שהחליף את השק נדלקה הנורה המתריעה על תקלה בשק והתובע נדרש על ידי סגן מנהל מחלקת הפירורים להחליף את השק שוב. לאחר דקות נדלקה שוב הנורה והתובע, הפעם יחד עם מנהל מחלקת הפירורים, עלו יחדיו אל הגג. התובע סבר שהצטברות של פירורים במשפך השק היא הגורמת לסתימה, והכניס את ידו למפוח המשפך כדי לפנות אותם. אולם אז הכנפיים המתכתיות שבתוך המפוח קטעו באחת ארבע מאצבעות ידו הימנית. התובע הובהל לביה"ח שיבא שם עבר ניתוח "טרימינג" – קיצור האצבעות שנותרו כדי שניתן יהיה לכסות את גדמיהן בעור.

מפקח מטעם חברה שעיסוקה במתן שירותי ייעוץ בטיחות למפעלים ושהמאפיה הייתה מלקוחותיה, קבע כי התאונה נגרמה כיוון שהמשפך הקטן בתחנת האיסוף לא היה מגודר כראוי – באופן המונע הכנסת ידיים לתוכו. יחד עם זאת, המפקח קבע כי התנהלותו של התובע תרמה תרומה מכרעת לתאונה.

בחודש אוקטובר 1999 שב התובע לעבודה במפעל של מאפיית ודש – ואולם כתוצאה מן התאונה לא יכול היה עוד לשמש כפועל ייצור, ועל כן הועסק כשומר במפעל שעות הלילה. לאחר שנה וחצי של עבודה פוטר התובע מעבודתו לאחר שהמפעל נמכר לחברה אחרת שלא רצתה להעסיק שומר שאינו מסוגל לשאת נשק; ומאז ועד היום התובע לא עבד בכל עבודה אחרת. בעדותו הסביר התובע כי כתוצאה מן התאונה הוא אינו מסוגל עוד לבצע כל פעולה בידו הימנית. התובע גם סיפר שמאז התאונה הוא מסתגר בביתו מתוך בושה וסובל מדיכאון, עצבנות, חרדות וקשיי שינה וריכוז.

השופטת ענת ברון קבעה כי מאפיית ודש אכן התרשלה כמעסיקה כשלא הדריכה את העובד וכשלא גידרה את האיזור המסוכן. בפסק הדין נקבע כי ודש תשלם לתובע הפסדי השתכרות עתידיים, הפסדי פנסיה, הוצאות רפואיות, פיצוי עבור כאב וסבל, סה"כ כמיליון ומאה אלף שקלים פיצויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully