וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: השלום עם ירדן - השראה לאזור כולו

נשיא ארה"ב רואה בהסכם השלום שנחתם לפני 15 שנה בין ישראל וירדן כהשראה לשלום אזורי. עם זאת, בירדן נשמעות קריאות לבטל את ההסכם בטענה שהוא נחתם ללא הסכמת העם הירדני

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר הלילה (שלישי) כי הסכם השלום בין ישראל וירדן שנחתם לפני 15 שנה הוא מקור השראה להשגת שלום ארוך טווח באזור, מטרה אותה הוא מתכוון להשיג.

"ככל שאנו עובדים עם הערבים והישראלים להרחיב את מעגל השלום, אנו שואבים השראה ממה שישראל וירדן השיגו לפני 15 שנה. אנו יודעים כי היעד הזה שווה מאבק", אמר אובמה בהצהרה שפורסמה לרגל ציון 15 שנה להסכם השלום בין ישראל וירדן.

עם זאת, כנראה שהאופטימיות של הנשיא אובמה לא הגיעה עד לירדן. בזמן האחרון עולות בירדן קריאות לבטל את הסכם השלום עם ישראל בטענה שהוא נחתם ללא הסכמת העם הירדני. עשרות אזרחים ירדנים הפגינו אמש נגד הסכם השלום. הם קראו לבטל את ההסכם ולסגור את השגרירות הישראלית בעמאן, בירת הממלכה. בנוסף שרפו את דגל ישראל.

דובר משרד החוץ, יוסי לוי, אמר לוואלה! חדשות בתגובה להפגנות בירדן, כי "במלאת 15 שנים להסכם ניתן לומר, שזהו אחד האירועים הדרמטיים והמשמחים ביותר ששינו את האזור. השלום באזור הוא הישג גם לנו, גם לממלכה ההאשמית וגם לפלסטינים. העובדה שיש לשלום מתנגדים רבים, רובם ככולם מזוהים עם האיסלם הקיצוני אינה מפחיתה כהוא זה עם ההסכם שנחתם ב-1994 ומתרומתו רבת הערך ליציבות ולרגיעה באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully