וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם ידון בדו"ח גולדסטון בשבוע הבא

נציג הליגה הערבית באו"ם הודיע כי העצרת הכללית של הארגון תדון במסקנות דו"ח גולדסטון כבר ב-4 בנובמבר, זאת לאחר שמועצת האו"ם לזכויות אדם אימצה את מסקנותיו

העצרת הכללית של האו"ם תדון במסקנות דו"ח גולדסטון בתחילת חודש נובמבר, כך דיווחה אמש (שני) סוכנות הידיעות הצרפתית. נציג הליגה הערבית, יחיא מחאמסני מסר לסוכנות הידיעות כי "הקבוצה הערבית דרשה שהעצרת הכללית תדון בדו"ח כבר בתחילת חודש נובמבר". הדיון בדו"ח יתקיים "ככל הנראה ב-4 בנובמבר", אמר מחאמסני. מועצת האו"ם לזכויות אדם אימצה את מסקנות דו"ח גולדסטון לפיהן הן ישראל והן חמאס ביצעו פשעי מלחמה במהלך "עופרת יצוקה". במשרד החוץ סירבו הערב להגיב לידיעה.

בשבוע שעבר שוחח שר החוץ אביגדור ליברמן עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון בנושאים שונים הנוגעים למזרח התיכון, בהם דו"ח גולדסטון. ליברמן אמר כי "נוצרה מציאות בינלאומית מעוותת שבה בכל פורום בינלאומי יש רוב אוטומטי למדינות הרחוקות מרחק רב מאוד מדאגה לנושא זכויות אדם כמו קובה, בנגלדש, פקיסטן וערב הסעודית והן הופכות את המערכת הבינלאומית לכזו המאופיינת בצביעות ופועלת לפי דעות קדומות".

לדברי ליברמן, "צריך לחשוב איך מתקנים את המצב בכדי שתהיה מערכת בינלאומית אמינה ומאוזנת". השר ליברמן אמר למזכ"ל האו"ם כי הוא מקווה שלא יעביר את החלטת מועצת זכויות האדם לדיון במועצת הביטחון או לעצרת הכללית. "זה בלתי אפשרי שהפלסטינים ינהלו משא ומתן עם ישראל בזירה המקומית ויילחמו בישראל בזירה הבינלאומית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש דיון בלשכתו עם שר הביטחון, אהוד ברק, שר המשפטים, יעקב נאמן וראשי מערכת הביטחון ומערכת המשפט. בדיון עלו הסוגיות הרגישות הנובעות מדו"ח גולדסטון וביניהן דיני מלחמה במשפט הבינלאומי, המערכה המדינית בעקבות הדו"ח ודעת הקהל הבינלאומית. ראש הממשלה ביקש מאנשי המקצוע להגיש המלצות מקצועיות כיצד לנהוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully