וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך סגרתם חשבון עם ראש ממשלת טורקיה

גולשי וואלה! חדשות ניצלו את הבמה שניתנה להם כדי לומר מה הם באמת חושבים על ראש הממשלה ארדואן ומדינתו. השורה התחתונה: "לא צריך את הקפה והברזים שלכם. כבר מצאנו לכם תחליפים"

המשותף לעם הטורקי ולעם ישראל הוא לא רק חיבה עמוקה לשאוורמה, "קלאבים הכל כלול" ופיני בלילי. הוא גם ברית אסטרטגית רבת שנים שתחילתה בכינון ברית המדינות הלא-ערביות במזרח התיכון אותה הגה בן גוריון. ואולם, לאור ההידרדרות האחרונה בקשרים עם המדינה המוסלמית הגדולה, רצינו לדעת כיצד אתם, הגולשים, חושבים שיש להתייחס ליחסי ישראל-טורקיה. לכן, ביקשנו מכם לכתוב לראש הממשלה הטורקי, רג'יפ טייפ ארדואן, מה עמדתכם בנושא.

"חוצפה זו מילה עדינה", אומר המגיב גדעון, "מדינה שהדמוקרטיה ממנה והלאה, התנהלות פונדמנטליסטית לחם חוקה, נגועה בהשמדת עם (ארמנים), אכזרית ללא רחם כלפי הכורדים מטיפה לנו מוסר". מיטל אומרת שלטורקים זיכרון קצר, "ידעתם להיעזר בנו יפה ברעידת האדמה ב-99', אנחנו הראשונים שבאנו לעזור לכם".

ישראלי אחר המכנה את עצמו "ישראלי", כתב שהוא כבר מזמן מחרים את המדינה, "בואו נעשה חרם חברתי על טורקיה. הם עוד יצטערו על מה שהיה", אמר. מגיב אנונימי מבקר את אותם ישראלים שיוצאים לחופשה בטורקיה, "מה, בגלל הנחה של 20 דולרים אתם טסים לשם??" שאל, "ומה עם הכבוד העצמי? אתם מתנהגים כמו סמרטוטים של הטורקים".

לעומתם, מספר מגיבים חשבו שאסור לישראל להחריף את המשבר ביחסים עם טורקיה. קובי, הסביר כי "לפני שאנחנו מקניטים אותם בוא לא נשכח שאף אחד באזור לא מעיז להתעסק איתם, הם יודעים להתייחס למוסלמים כמו שצריך במזרח התיכון". לקובי הצטרפה מגיבה אנונימית שדווקא האשימה את שר החוץ אביגדור ליברמן בהתססה, "ליברמן מתסיס את כל העולם נגדנו מה הפלא שכולם בכאסח עם ישראל ודי כבר עם ה'חרם' שלכם על חצי עולם אתם לא מבינים שזה לא יעזור?!".

סיגל הוסיפה וביקשה מהטורקים להמשיך לבקר בישראל. זהבה, ששבה מטיול בטורקיה, סיפרה שלא נתקלה באנטי ישראליות "מלבד דוכן אומלל שאיש לא מתקרב אליו". מגיב שכינה עצמו "דוד המלך", חושב אף הוא שאסור לישראל לפגוע ביחסים עם טורקיה. "היהודים חייבים לטורקים הרבה", אמר, "הם קיבלו יפה את היהודים מגורשי ספרד והתייחסו אליהם יפה".

אחד המגיבים סיכם את הסוגייה בצורה ה"ישראלית" ביותר. "לא צריך את הקפה שלכם, את הברזים שלכם, את המגבות שלכם", אמר. "בשביל זה יש את בולגריה, היו שלום ותשמרו על עצמכם, כבר מצאנו לכם תחליף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully