וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: פקחי האו"ם סיימו הסיור במתקן הגרעין

פקחי האו"ם צפויים לעזוב היום את אירן לאחר שבדקו את המתקן הגרעיני בקום. מוקדם יותר, רמז שר החוץ האירני שאירן עשויה להסכים לשלוח חלק מהאורניום שלה להעשרה בחו"ל

בכיר בפרלמנט האירני אמר היום (שני) שפקחי האו"ם השלימו את בדיקת הכור הגרעיני בקום ועשויים לעזוב את אירן כבר הערב. "הם עשו את עבודתם מכיוון שהמשימה שלהם היתה לבקר במתקן, וזה קרה. לעזוב את אירן אחרי הבדיקה זה דבר נורמלי", אמר הבכיר.

הפקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הגיעו לאירן בשבת בערב לביקור ראשון במתקן שאירן חשפה רק באחרונה. הביקור התרחש בצל שיחות הגרעין עם אירן בשבוע שעבר בווינה, שבסיומן הועברה טיוטת הסכם, לפיו אירן תעביר את רוב האורניום שלה לצרפת ולרוסיה לשם העשרה. כל המדינות המשתתפות בשיחות מלבד אירן החזירו תשובה חיובית, ואילו היא דחתה את תשובתה לשבוע הזה.

היום לראשונה הגיע רמז חיובי על תשובה אפשרית של אירן, כששר החוץ האירני אמר שמדינתו עשויה להסכים לשלוח חלק מהאורניום שלה לחו"ל. לדברי מנשור מותקי, החלטה סופית בנושא תתקבל בימים הקרובים. "יש שתי אפשרויות על השולחן, או לקנות או לתת חלק מהדלק שלנו להעשרה נוספת בחו"ל", אמר מותקי על ההצעה. בכל מקרה, לדברי מותקי, אירן תמשיך בתכנית ההעשרה שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully