וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: היריבים רבים על הרכב ועדת הבחירות

יריבו של הנשיא קרזאי דורש לפטר 200 מחברי ועדת הבחירות, בהם היו"ר, לקראת הסבב השני של הבחירות. הסיבה: "הם אינם אמינים". היו"ר דחה את הדרישה

ראש ועדת הבחירות באפגניסטן אמר היום (שני) שהוא לא יתפטר מתפקידו לקראת הסיבוב השני בבחירות. הדברים באים בתגובה לדרישתו של עבדאללה עבדאללה, יריבו של חמיד קרזאי, לפטר 200 מאנשי ועדת הבחירות, כולל העומד בראשה, שמונה על ידי קרזאי, בטענה שאינו אמין.

ב-7 בנובמבר ייערך סיבוב הבחירות השני באפגניסטן בעקבות הסכמתו של הנשיא קרזאי למהלך לאחר שקיבל את החלטת ועדת הבדיקה שקבעה כי הוא לא קיבל 50% מהקולות בבחירות בחודש אוגוסט. בשבוע שעבר אמר עבדאללה עבדאללה, לשעבר שר החוץ בממשלתו של קרזאי, שהוא מתכנן להציב תנאים שימנעו מקרה נוסף של זיופים. בנוסף, שני המועמדים שללו את האפשרות ליצור קואליציה שלטונית ואמרו שהם מחויבים לבחירות נוספות.

בתוך כך, ביום שבת איים הטליבן לפתוח במתקפות חדשות באפגניסטן במהלך הבחירות אשר וקרא למצביעים להחרים את הבחירות. "הטליבן קורא שוב לאזרחי אפגניסטן המכובדים לא להשתתף בבחירות", נמסר בהודעה מטעם הארגון. הטליבן מכנה את הבחירות "תהליך אמריקני" ומסר כי לוחמיו "יפעלו נגד כוחות האויב וימנעו מבני אדם להשתתף בבחירות". בבחירות שנערכו במדינה באוגוסט תקף הארגון קלפיות בעיירות קטנות במדינה באמצעות טילים ורימוני יד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully