וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרודן הסרבי לא הגיע, המשפט בהאג נדחה

בית המשפט לפשעי מלחמה ביגוסלביה לשעבר דחה למחר את פתיחת משפטו של הרודן הסרבי-בוסני רדובן קראדיץ' לאחר שקראדיץ' החרים את פתיחת הדיונים

רויטרס

(צילום: רויטרס, ערכית וידאו: גדי וינסטוק)

משפטו של הרודן הבוסני-סרבי רדובן קראדיץ' בבית המשפט בהאג הופסק היום (שני) לאחר שקראדיץ' החרים את דיוני הפתיחה. התובעים טענו שיש לקיים את המשפט גם בהעדרו של הנאשם, אך השופט בבית המשפט לפשעי מלחמה החליט להפסיק את הדיונים עד מחר וביקש שקראדיץ', שמייצג את עצמו, יופיע לדיונים. השופט אף אמר שבית המשפט ימנה לקראדיץ' עורך דין, בין היתר, למקרה שקראדיץ' יציג "התנהגות מפריעה בעקביות". קראדיץ' הודיע בשבוע שעבר שהוא יחרים את דיוני הפתיחה מכיוון שהוא צריך עוד זמן להתכונן למשפטו.

המנהיג לשעבר של בוסניה-סרביה עומד בפני 11 אישומים שכוללים רצח-עם, פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות במהלך המלחמה בבוסניה בשנות ה-90. הוא נתפס בשנה שעברה בסרביה לאחר שחי במשך 13 שנים בזהות בדויה.

יועץ משפטי של קראדיץ' בבלגרד אמר לרשת ה-BBC שקראדיץ' לא יופיע לדיונים גם מחר אלא אם הוא יקבל דחייה ארוכה, והוא גם לא יסכים לסנגור.

קראדיץ' טען שיש לו חסינות מפני בית המשפט הבינלאומי כי לדבריו הוא עשה עסקה סודית עם השליח האמריקאי ריצ'רד הולברוק שהוא לא יעמוד לדין אם הוא יעלם מהחיים הציבוריים. הולברוק דחה פעמים רבות את הטענות הללו, ובית הדין הבינלאומי דחה את טענת החסינות של קראדיץ'.

פתיחת המשפט, שנדחה כבר פעמיים, לוותה היום בהפגנות גדולות, כולל אלה של ארגון "האמהות של סברניצה", שמייצגות את קורבנות הטבח של מוסלמים בוסנים לפני 14 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully