וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קושנר: "בלי הסכם עם אירן, ישראל תתקוף"

שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר אמר כי ישראל עלולה לתקוף באירן ברגע שתדע שקיים איום ממשי. "הישראלים לא יסבלו פצצה אירנית. וזאת הסיבה שאנחנו חייבים להגיע להסכם עם אירן"

שר החוץ הצרפתי ברנאר קושנר הדגיש היום (שני) את חשיבות הסכם תכנית הגרעין עם אירן והסרת הסיכון של תקיפת מנע על ידי ישראל. קושנר אמר את הדברים בראיון לעיתון הבריטי "דיילי טלגרף" במהלך ביקורו בלבנון.

קושנר: "הישראלים לא יסבלו פצצה אירנית. אנחנו יודעים את זה, כולנו. אז זה סיכון נוסף וזאת הסיבה שאנחנו חייבים להפחית את המתיחות ולפתור את הבעיה. אני מקווה שאנחנו נעצור את המרוץ לעימות. יש את הזמן שישראל תיתן לנו לפני שתגיב, מכיוון שישראל תגיב ברגע שהם יידעו בבירור שיש איום".

דבריו של קושנר באים בעוד מעצמות המערב מחכות להחלטתה של אירן לגבי טיוטת ההסכם שראש הסוכנות לאנרגיה אטומית הגיש למשתתפות שיחות הגרעין בווינה בשבוע שעבר. לפי ההסכם, אירן תעביר לצרפת ורוסיה את רוב האורניום שלה להעשרה. שר החוץ האירני מנושר מותקי אמר היום שההחלטה תתקבל בימים הקרובים.
במידה שאירן לא תסכים להצעה, המעצמות צפויות לבקש מהאו"ם להחריף את הסנקציות הכלכליות נגד אירן, מה שלדעת קושנר לא ישיג את המטרה המבוקשת אלא רק יפגע באזרחים אירנים ויחליש את האופוזיציה.

"אז זאת בעיה. זה לא גילוי. הייתי עד לסנקציות ברחבי העולם וזה תמיד פוגע באנשים העניים יותר מאשר העשירים", אמר קושנר, שהוסיף שהוא עדיין מעדיף "דיאלוג". "יש אופוזיציה, אנשים מפגינים, באומץ רב הם יצאו לרחובות. למה אנחנו מתמקדים בהם? אני לא יודע. אנחנו לא מחפשים סנקציות ברגע זה"

אירן האשימה את בריטניה בהפגנות נגד ניצחונו של נשיא אירן אחמדינג'ד בבחירות ביוני. לדברי קושנר, מטרת ההאשמות הללו היא לגרום לפיצול במערב. "אסור לנו ליפול בפח של הטקטיקות הפשוטות האלה".

בתוך כך פקחים של סבא"א נמצאים בימים אלו באירן לביקור ראשון בן שלושה ימים בכור הגרעיני בקום שאירן חשפה בספטמבר. הפקחים צפויים לערוך בדיקה מקיפה מאוד, שתכלול דרישה לראות שרטוטים של הכור, לראיין מדענים, מהנדסים ואדריכלים שהיו מעורבים במתקן. אירן התנגדה בעבר לבקשות כאלה, אך כעת גובר הלחץ עליה מכיוון שהיא נתפסה בניסיון לכסות על עובדת קיומו של הכור. הפקחים גם בכירים אירנים אם יש מתקנים נסתרים נוספים שמספקים חומרים גרעיניים לכור בקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully