וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוהים דווקא כן משחק במאיץ החלקיקים

מדענים טוענים כי שורת תקלות שמפריעות למאיץ החלקיקים הגדול בשוויץ, המנסה לשחזר את המפץ הגדול, נגרמת על ידי גורם מסתורי מהעתיד שחוזר בזמן כדי למנוע את גילויו. בחזרה לעתיד 4

האם מאיץ החלקיקים בצרן שבשוויץ, שאמור לשחזר את המפץ הגדול יגרום לתגלית חשובה לא פחות – הוכחה לקיום של התערבות עתידנית? מדענים העלו לאחרונה את האפשרות הזו. הסיבה לחשדות האלה היא שורה של תקלות הפוקדות את הפרוייקט.

פיצוצים, מדענים הנעצרים בחשד לפעילות טרור, תקלות בלתי מוסברות – כל אלה ועוד פקדו את המאיץ מאז הפעלתו. בניגוד למקרים עברו, בהם רק מטורפים חשדו בהתערבות חיצונית, הפעם גם מדענים רציניים העלו את הסברה שהמאיץ פועל מן העתיד על מנת לשבש את פעולתו התקינה.

המדענים הולגר בך נילסן ממכון נילס בוהר בקופנהגן ומסאו נינומיה ממכון יוקאווה בקיוטו טוענים שחלקיק "היגס בוסום", החלקיק אותו מנסים המדענים בצרן לגלות לא יוכל להיווצר מכיוון שהוא "נוגד את חוקי הטבע". לדברי נילסן המשמעות היא שהיווצרות החלקיק בנקודה כלשהיא בעתיד תיצור מעין גל שיחזור אחורה בזמן ויעצור את מה שגרם להיווצרותו מלכתחילה. "יש לכך הסברים מתמטיים, אבל אפשר פשוט לומר שאלוהים שונא את מאיץ החלקיקים", אמר נילסן. "כל מאיץ מסוג זה שייבנה יסבול ממזל רע מסוג זה".

מאיץ החלקיקים בצרן, שעומד בפני הניסיון השני להפעילו נועד לדמות את המפץ הגדול על ידי האצת פרוטונים למהירות הקרובה למהירות האור וניפוצם זה בזה. התהליך מבוצע במנהרה מעגלית באורך עשרות קילומטרים הנמצאת מתחת לאדמה. לדברי נילסן ונינומיה הפרויקט נידון לכישלון והמזל הרע יימשך עד שהמדענים יחליטו לזנוח אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully